Lažno obaveštenje pod Yettel imenom
Obaveštavamo korisnike da smo primetili maliciozne aktivnosti na internetu u okviru kojih korisnici dobijaju phishing mejl koji pominje refundaciju sredstava. Od korisnika se traži da prate link iz mejla i daju podatke o geolokaciji, tačnije „Pristup korisničkoj oblasti“.
Kompanija Yettel ne stoji iza ove aktivnosti. Apelujemo na korisnike da ne prate link iz mejla, niti da ostavljaju svoje podatke na ovaj način. Napominjemo da je u ovom slučaju zloupotrebljeno ime i logo kompanije.
Ovakav oblik prevare naziva se phishing (sajber pecanje). Za cilj ima prikupljanje ličnih podataka korisnika, krađu lozinke, zloupotrebu elektronskih naloga i druge prevare putem interneta. Zato je od velikog značaja pažljiva provera izvora sa kojeg stižu informacije.
Postoji više načina da korisnici prepoznaju phishing mejlove:
- nepoznata adresa pošiljaoca;
- gramatičke i slovne greške u tekstu;
- linkovi koji vode na stranice koje zahtevaju unošenje ličnih podataka, uključujući i podatke o bankovnim karticama.