Lažno obaveštenje pod Yettel imenom
Obaveštavamo korisnike da smo primetili maliciozne aktivnosti na internetu u okviru kojih korisnici dobijaju phishing mejl koji pominje Yettel usluge. Od korisnika se traži da prate link iz mejla i ažuriraju podatke o svojim platnim karticama.
Kompanija Yettel ne stoji iza ove aktivnosti. Apelujemo na korisnike da ne prate link iz mejla, niti da ostavljaju svoje podatke na ovaj način. Napominjemo da je u ovom slučaju zloupotrebljeno ime i logo kompanije.
Ukoliko su korisnici već uneli podatke, kao što su korisničko ime i lozinka, neophodno je da odmah promene lozinku, pošto je ona tim kompromitovana. Ukoliko su uneli broj kartice, potrebno je da se obrate matičnoj banci.
Ovakav oblik prevare naziva se phishing (sajber pecanje). Za cilj ima prikupljanje ličnih podataka korisnika, krađu lozinke, zloupotrebu elektronskih naloga i druge prevare putem interneta. Zato je od velikog značaja pažljiva provera izvora sa kojeg stižu informacije.
Postoji više načina da korisnici prepoznaju phishing mejlove:
- nepoznata adresa pošiljaoca
- gramatičke i slovne greške u tekstu
- linkovi koji vode na stranice koje zahtevaju unošenje ličnih podataka, uključujući i podatke o bankovnim karticama