Obaveštenje o privatnosti prilikom korišćenja „Yettel Zelene Staze“ aplikacije
1. Uvod
Mi cenimo vašu privatnost i veoma ozbiljno pristupamo bezbednosti i zaštiti podataka o ličnosti. Sigurnost i pravilna upotreba podataka o ličnosti od izuzetnog su značaja kako za korisnike “Yettel Zelene Staze” aplikacije tako i za Yettel. Zbog toga je za nas jako važno da razumete na koji način i zašto obrađujemo podatke o ličnosti prilikom korišćenja “Yettel Zelene Staze” aplikacije.
Ovo Obaveštenje ne reguliše prava i obaveze, već ima za cilj da vas informiše o tome koje podatke o ličnosti obrađujemo, na koji način ih obrađujemo i u koje svrhe ih upotrebljavamo. Takođe, želimo da vam objasnimo i ukažemo na prava koja imate u pogledu vaših podataka o ličnosti, kao i da vas uputimo u to kako ta prava možete da ostvarite.
Obaveštenje se primenjuje samo u odnosu na podatke koje obrađujemo na u vezi sa Aplikacijom. Ne primenjuje se na druge slučajeve u kojima Yettel obrađuje podatke o ličnosti, a koji su predmet relevantnih obaveštenja objavljenih na www.yettel.rs.
Obaveštenje o privatnosti stupa na snagu 01.01.2023. godine i povezano je sa Uslovima korišćenja Aplikacije.
Obaveštenje može biti izmenjeno ili dopunjeno usled izmena važećeg zakonodavstva, na inicijativu Yettela, Korisnika ili nadležnog organa (npr. Poverenika za zaštitu informacija od javnog značaja i podataka o ličnosti). Preporučuje se da Korisnici redovno proveravaju najnoviju verziju Obaveštenja na Yettel internet stranici.
2. Značenje izraza
2.1. Obaveštenje
Označava ovo Obaveštenje o privatnosti prilikom korišćenja „Yettel Zelene Staze“ aplikacije uključujući i njegove naknadne izmene i dopune.
2.2. Yettel
Yettel d.o.o. Beograd, sa sedištem u ul. Omladinskih brigada 90, Beograd, MB 20147229. U ovom Obaveštenju, zamenice „mi”, „nas” ili „naš” označavaće takođe „Yettel’’.
2.3. Podatak o ličnosti
Podatak o ličnosti je svaki podatak koji se odnosi na fizičko lice čiji je identitet određen ili odrediv, neposredno ili posredno, posebno na osnovu oznake identiteta.
2.4. Aplikacija
Yettel Zelene Staze aplikacija
2.5. Korisnik
Jeste fizičko lice koje je aktiviralo i koristi Aplikaciju.
2.6. Uređaj
Označava krajnji uređaj putem kog se upotrebljava Aplikacija.
3. Koje podatke o ličnosti korisnika obrađujemo
Podaci potrebni za registraciju Yettel naloga
Da bi Korisnik mogao da koristi Yettelove servise i aplikacije, među kojima i Aplikaciju, neophodno je da registruje svoj Yettel nalog. Da bi se Korisnik registrovao, mora da ima važeću imejl adresu ili broj telefona. Ova adresa ili broj telefona su neophodni za proces validacije naloga. Lozinka se upotrebljava u cilju autorizacije naloga i predstavlja poverljiv podatak.
Podaci o ličnosti Korisnika koje obrađujemo prilikom korišćenja Aplikacije su:
Ovo su automatski generisani podaci koji sadrže informacije o tome kako Korisnici upotrebljavaju Aplikaciju. Na primer:
- Podaci o pristupima Aplikaciji
- Kolačići
- Podaci o korišćenju Aplikacije
Podaci o podešavanjima
Ovo su podaci o određenim parametrima Aplikacije koje podešavaju Korisnici ili koji se po automatizmu primenjuju u slučaju da Korisnici nisu sami napravili izbor. Zahvaljujući njima, Korisnici mogu upravljati određenim funkcionalnostima Aplikacije, prema svojim preferencijama.
Korišćenje „Google Maps“ u okviru Aplikacije korisnici vrše prema Uslovima Korišćenja Google Inc. Te Yettel ne e nikakvu odgovornost za bilo kakav vid netačnog prikaza lokacija, izgleda terena i drugih svojstava prikaza na „Google Maps“. Za sve poteškoće oko korišćenja „Google Maps“, korisnici se mogu obratiti korisničkom servisu Google Inc.
4. Kako prikupljamo podatke o ličnosti korisnika
Prilikom i u cilju pružanja usluga na Aplikaciji, Yettel prikuplja podatke o ličnosti Korisnika na različite načine. Kada aktivirate Aplikaciju, mi podatke prikupljamo direktno od vas, ali u većini slučajeva podatke automatski generišu sistemi i platforme preko kojih se pruža usluga, a tokom samog korišćenja.
Podatke prikupljamo direktno od Korisnika:
- U procesu aktivacije Aplikacije;
- Prilikom komunikacije sa Korisnicima u vezi sa Aplikacijom, npr. kada upućuju upite, žalbe i/ili reklamacije.
Podaci se generišu automatski:
- Kada Korisnici koriste Aplikaciju.
5. Kako obrađujemo podatke o ličnosti korisnika
Yettel vrši obradu podataka o ličnosti Korisnika prvenstveno u cilju pružanja usluga koje Aplikacija omogućava.
Pored toga, Yettel obrađuje podatke o ličnosti Korisnika kako bi zaštitio svoj „legitimni interes“. U takvim slučajevima se uglavnom radi o obradi podataka, koja se sprovodi u cilju pružanja kvalitetne i blagovremene usluge Korisnicima, uključujući i rešavanje sporova sa njima.
Naravno, postoje i slučajevi u kojima se od nas traži da obrađujemo podatke Korisnika kako bismo ispunili obaveze koje proizilaze iz relevantnih propisa (takve obaveze se mogu sastojati u pružanju pomoći nadležnim organima, što nekada uključuje i dostavljanje podataka o ličnosti određenih Korisnika).
Važno je istaći da Yettel ne vrši automatizovano donošenja odluka na osnovu profilisanja Korisnika, a koje mogu izazvati pravne posledice po Korisnike ili na sličan način uticati na njih.
5.1. Obrada podataka u svrhu izvršenja ugovora
Najveći deo aktivnosti obrade podataka ima za cilj da Korisnicima pruži mogućnost da aktiviraju Aplikaciju, upravljaju njegovim funkcionalnostima i koriste je.
5.2. Obrada podataka u cilju zaštite legitimnih interesa Yettela
Obrađujemo podatke o ličnosti Korisnika kako bismo poboljšali korisničko iskustvo.
Veoma nam je važno da Korisnicima pružimo brzu, praktičnu i efikasnu podršku, ukoliko im je ona potrebna. Osigurati kvalitet korisničkog iskustva je od ključnog značaja za Yettel kako bi smo ispunili očekivanja i potreba Korisnika.
Obrađujemo podatke da bismo sačuvali bezbednost informacija i mreže.
Sačuvati poverljivosti, integritet i dostupnosti naših proizvoda i usluga, kao i informacija koje se odnose na korisnike je važno za Yettel. Iz tog razloga preduzimamo mere u cilju sprečavanja ili otkrivanja pokušaja napada i/ili neovlašćenog pristupa informaciono-komunikacionim sistemima preko kojih se podaci, u skladu sa ovim Obaveštenjem, obrađuju. Mi, takođe, čuvamo zapise (logove) kojima je pristup veoma ograničen i koriste se samo kada treba da istražimo potencijalne bezbednosne incidente.
Obrađujemo podatke o ličnosti Korisnika kada je to neophodno u cilju rešavanja spornih, odnosno pravih pitanja.
Ponekad, kako bi ostvario svoja prava ili zaštitio legitimne interese, Yettel obrađuje podatke Korisnika kako bi, na primer, inicirao zahtev za vansudsko rešavanje ili tužbu protiv trećih lica.
5.3. Obrada podataka u svrhu izvršenja zakonskih obaveza
Da bismo bili u mogućnosti da ispunjavamo obaveze propisane relevantnim zakonima, potrebno je da obrađujemo podatke o ličnosti Korisnika. Kao primere navodimo obaveze propisane poreskim zakonima, postupanja po zahtevima/nalozima državnih organa i drugo.
6. Kome prosleđujemo podatke o ličnosti korisnika
6.1. Obrađivačima podataka o ličnosti
Obrađivači podataka o ličnosti jesu fizička ili pravna lica koja obrađuju podatke o ličnosti u ime Yettela, a koje je Yettel obredio kao obrađivače po osnovu međusobno potpisanog ugovora. Oni nemaju pravo da obrađuju podatke o ličnosti koji su im dostavljeni u druge svrhe osim za obavljanje poslova koje im dodeljuje Yettel, a po osnovu ugovora. Obrađivači su dužni da se pridržavaju svih pismenih uputstava Yettela.
Primer Obrađivača podataka jesu pružaoci usluga za implementaciju i/ili održavanje informacionih sistema, koji ponekad imaju potrebu da pristupe podacima koji se obrađuju u odgovarajućim sistemima preko kojih se Usluga pruža.
6.2. Nadležnim organima
Yettel dostavlja podatke o ličnosti Korisnika nadležnim državnim i/ili lokalne samouprave ili drugim organima u svrhu izvršavanja zakonskih obaveza, odnosno kada su te obaveze konstituisane važećim propisima.
S obzirom na delatnost Yettela – pružanje elektronskih komunikacionih usluga i mreža, naše poslovanje može da bude predmet inspekcijskog nadzora različitih državnih organa, kao što su Regulatorna agencija za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL), Komisija za zaštitu konkurencije, Tržišna inspekcija ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti. Tokom vršenja inspekcije, ti organi imaju ovlašćenja da zahtevaju od Yettela da dostavi dokumenta i informacije koje poseduje. Potrebna dokumenta i informacije mogu da sadrže podatke o ličnosti naših korisnika.
6.3. Trećim stranama u slučaju statusnih promena odnosno promene poslodavca ili promene u vlasničkoj strukturi kompanije
U slučaju transformacije Yettela, kao i u slučaju prenosa imovine u skladu sa važećim zakonodavstvom, podaci Korisnika mogu biti dostupni trećem licu - sledbeniku.
7. Prenos podataka o ličnosti u druge države
Po pravilu, Yettel nema praksu da prenosi podatke o ličnosti Korisnika u druge države koje su van liste država sa obezbeđenim primerenim nivoom zaštite podataka o ličnosti.
Smatra se da je primereni nivo zaštite obezbeđen u državama i međunarodnim organizacijama koje su članice Konvencije Saveta Evrope o zaštiti lica u odnosu na automatsku obradu ličnih podataka, odnosno u državama za koje je Evropska unija utvrdila da obezbeđuju primereni nivo zaštite. Takođe, Vlada Republike Srbije je utvrdila listu država, delova njihovih teritorija ili jednog ili više sektora određenih delatnosti u tim državama i međunarodnih organizacija koje obezbeđuju primereni nivo zaštite podataka o ličnosti.
8. Koliko dugo čuvamo podatke o ličnosti korisnika
Yettel ne čuva podatke o ličnosti Korisnika.
9. Kako štitimo podatke o ličnosti korisnika
Prioritet Yettela jeste da izgradi i održi poverenje između nas i naših Korisnika. Stoga nam je zaštita naših sistema i podataka o ličnosti veoma važna. U skladu sa zahtevima važećeg zakonodavstva i po osnovu najboljih praksi, Yettel preduzima neophodne tehničke, kadrovske i organizacione mere kako bi osigurao bezbednost podataka o ličnosti Korisnika.
Da bi se obezbedila zaštita podataka o ličnosti Korisnika, Yettel koristi napredne tehnologije u kombinaciji sa efikasnim upravljanjem bezbednosnim kontrolama.
Sve implementirane kontrole u skladu su s međunarodnim standardima i okvirima za implementaciju (ISO27001, COBIT), kao i s lokalnim Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti.
U Yettelu je imenovan službenik zadužen za zaštitu podataka, a postoje i posebne službe koji se brinu o bezbednosti informacija i zaštiti od prevare. Oni pomažu u procesu zaštite i obezbeđivanja bezbednosti ličnih podataka i vode računa o njihovoj usklađenosti.
10. Koja su prava lica na koja se podaci odnose
10.1. Opšte informacije o pravima lica na koja se podaci odnose.
Yettel će postupiti po zahtevu fizičkog lica da iskoristi pravo pomenuto u ovom odeljku samo ukoliko može da izvrši identifikaciju lica koje podnosi zahtev.
Samo osoba koju možemo da identifikujemo ima mogućnost da ostvaruje svoja prava pomenuta u ovom odeljku. Ukoliko svrha u koju Yettel obrađuje podatke o ličnosti ne zahteva identifikaciju fizičkog lica, Yettel nije dužan da čuva, pribavlja ili obrađuje dodatne informacije kako bi identifikovao osobu samo u svrhu preduzimanja radnji po osnovu zahteva te osobe.
Yettel obaveštava fizička lica o postupanju na osnovu zahteva u roku od mesec dana od prijema zahteva iz ovog odeljka, dok se u određenim slučajevima taj period može produžiti za najviše dva meseca.
Yettel će licu na koje se podaci odnose pružiti informacije o postupanju na osnovu zahteva za ostvarivanje prava iz ovog odeljka bez nepotrebnog odlaganja, a najkasnije u roku od mesec dana od prijema zahteva. Ako je potrebno, taj period se može produžiti za još dva meseca uzimajući u obzir složenost i broj zahteva. O produžetku roka, kao i o razlozima za to produženje, Yettel će obavestiti korisnika u roku od 30 dana od prijema zahteva.
U slučaju da odbije da postupi po zahtevu, Yettel obaveštava fizička lica o njihovim pravima.
Ukoliko Yettel ne postupi po zahtevu fizičkog lica, Yettel bez odlaganja i najkasnije u roku od 30 dana od dana prijema zahteva obaveštava korisnika o nemogućnosti postupanja u skladu sa zahtevom, a ujedno obaveštava korisnika o tome da može podneti žalbu Povereniku za zaštitu ličnih podataka i tražiti zaštitu po zakonskoj proceduri.
U određenim slučajevima, Yettel može da zatraži dodatne informacije u cilju provere identiteta fizičkog lica.
U slučaju da imamo opravdanu sumnju u vezi sa identitetom fizičkog lica koje podnese zahtev, Yettel može zahtevati dostavljanje dodatnih informacija potrebnih za verifikaciju identiteta tog lica.
Postupanje Yettela nakon podnošenja zahteva za ostvarivanje prava iz ovog člana je bez naknade, osim ako su zahtevi očigledno neopravdani ili preterani.
Postupanje Yettela nakon podnošenja zahteva za ostvarivanje prava iz ovog člana je bez naknade. Kada je zahtev osobe očigledno neopravdan ili preteran (npr. zbog učestalog ponavljanja), Yettel ima pravo da: (a) odbije da postupi po zahtevu, ili (b) naplati nužne administrativne troškove pružanja traženih informacija.
10.2. Korisnik ima pravo na pristup svojim podacima o ličnosti.
Korisnik ima pravo da od Yettela traži informaciju o tome da li obrađuje njegove/njene podatke o ličnosti, i da, ukoliko ih obrađuje, traži pristup tim podacima.
10.3. Korisnik ima pravo da zahteva ispravku podataka ukoliko nisu tačni ili su zastareli.
10.4. U određenim slučajevima Korisnik ima pravo da traži brisanje podataka o ličnosti.
Korisnici imaju pravo da zahtevaju da Yettel izbriše podatke o ličnosti koji se odnose na njih u sledećim slučajevima:
- podaci o ličnosti više nisu neophodni za svrhe za koje su prikupljeni ili obrađivani;
- Korisnik je podneo prigovor na obradu podataka o ličnosti koji se obrađuju po osnovu legitimnih interesa Yettela, a ne postoje drugi zakonski razlozi za obradu koji prevladavaju nad interesima, pravima i slobodama Korisnika ili je obrada podataka neophodna za uspostavljanje, ostvarivanje ili zaštitu pravnih potraživanja;
- Korisnik je podneo prigovor na obradu podataka o ličnosti koja se vrši u svrhu direktnog marketinga, a pritom nema drugih zakonskih osnova za obradu tih podataka;
- ukoliko su lični podaci koji se odnose na dotičnog Korisnika obrađeni nezakonito;
- podaci o ličnosti moraju da budu izbrisani od strane Yettela u pogledu ispunjavanja zakonskih obaveza koje proističu iz zakona Republike Srbije.
10.5. U određenim slučajevima korisnik ima pravo na prenosivost podataka.
Lice na koje se podaci odnose ima pravo da njegove podatke o ličnosti koje je prethodno dostavilo Yettelu primi od nas u strukturiranom, uobičajeno korišćenom i elektronski čitljivom obliku i ima pravo da te podatke prenese drugom rukovaocu, bez ometanja od strane Yettela, ako su zajedno ispunjeni sledeći uslovi:
- Yettel obrađuje takve podatke u svrhu zaključenja ili izvršenja ugovora s korisnikom, ili na osnovu saglasnosti koju je korisnik dao;
- obrada se vrši automatizovano.
Korisnik ima pravo da njegovi podaci o ličnosti budu neposredno preneti drugom rukovaocu od strane Yettela, ako je to tehnički izvodljivo.
10.6. U određenim slučajevima korisnik ima pravo na prigovor na obradu njegovih/njenih podataka o ličnosti.
Korisnici imaju pravo da u bilo kom trenutku i iz bilo kog razloga ulože prigovor na obradu ličnih podataka koji se na njih odnose, ukoliko Yettel obrađuje njihove podatke u cilju zaštite svojih legitimnih interesa.
10.7. Korisnici imaju pravo da podnesu žalbe Povereniku za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti.
Korisnici imaju pravo da podnesu žalbe Povereniku za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti u slučaju da, po njihovom mišljenju, Yettel krši Zakon o zaštiti podataka o ličnosti
11. Obaveštenje o kolačićima (cookies)
Sajt naše kompanije koristi kolačiće i slične tehnologije da bi se obezbedio pravilan rad web stranica, u cilju boljeg korisničkog iskustva, personalizacije sadržaja, pružanja funkcionalnosti društvenih medija kao i analiziranja saobraćaja.
Mi takođe delimo informacije o tome kako koristite web sajt sa našim partnerima, društvenim medijima i analitičkim kompanijama, koji ih mogu kombinovati sa drugim informacijama koje ste im vi pružili ili sa informacijama koje su prikupili kada ste koristili njihove usluge.
11.1. Šta su to kolačići?
Kolačići su male tekstualne datoteke koje se čuvaju na korisnikovom računaru u trenutku kad pristupi određenim internet stranicama. Kolačići omogućavaju internet stranici da „upamti“ interesovanja korisnika i podešavanja na stranici, a prema onome što je korisnik prilikom posete stranici birao. Kolačić sam po sebi ne sadrži niti prikuplja podatke o ličnosti. Međutim u kombinaciji sa internet pretraživačem, on može pomoći internet stranici da „isporuči“ korisniku personalizovani sadržaj. Kolačići se nalaze u memoriji vašeg pretraživača i svaki obično sadrži podatke kao što su npr. naziv servera sa kog je kolačić poslat, vreme trajanja kolačića i vrednost (obično nasumično generisan jedinstveni broj).
11.2. Kako možete upravljati kolačićima?
Na vašem uređaju možemo čuvati samo one kolačiće koji su strogo neophodni za rad ovog sajta. Za sve ostale tipove kolačića potreban nam je vaš pristanak. Mi poštujemo vaše pravo na izbor i na zaštitu podataka o ličnosti, zbog čega možete upravljati izborom kolačića i neke vrste kolačića isključiti kroz vaš internet pretraživač. U slučaju da ne prihvatite određene vrste kolačića, usluge i funkcionalnosti koje nudimo na našim web stranicama mogu biti ograničene, što može uticati na vaše korisničko iskustvo. Prihvatanjem kolačića nam pomažete da poboljšamo i analiziramo naše web stranice i da vam ponudimo personalizovan sadržaj i ponude.
Uz to, ukoliko želite, možete onemogućiti čuvanje kolačića na vašem računaru. Imajte na umu da bi blokiranje svih kolačića moglo bi da ima negativan uticaj na korišćenje mnogih internet stranica. Podešavanja kolačića mogu da se kontrolišu i konfigurišu u vašem internet pretraživaču. Ukoliko želite da ih izbrišete i onemogućite, potrebno je da ažurirate podešavanja vašeg internet pretraživača (informacije o načinu brisanja i onemogućavanja kolačića potražite u svom internet pretraživaču odabirom opcije za pomoć).
Više informacija možete da pronađete i na sledećim adresama:
Ovim isključujemo svaku odgovornost za bilo kakav gubitak funkcionalnosti usluga i kvalitet sadržaja na našim web stranicama u svim slučajevima kada korisnik odabere drugačija podešavanja kolačića od onih koji su predefinisani.
11.3. Koje kolačiće koristimo?
Strogo neophodni kolačići
Ovi kolačići su neophodni radi funkcionisanja sajta tako što omogućavaju osnovne funkcionalnosti, kao što su navigacija između stranica i pristup bezbednim oblastima web stranice. Web stranica ne može da funkcioniše pravilno bez ovih kolačića.
Statistički kolačići
Statistički kolačići nam pomažu da razumemo na koji način posetioci koriste našu web stranicu, što nam omogućava da je poboljšamo i optimizujemo. Oni prikupljaju i sumiraju informacije o korišćenju web stranice, a zatim nam ih dostavljaju u anonimizovanom obliku.
Marketinški kolačići
Marketinške kolačiće pružaju treće strane i koriste se za analizu ponašanja posetilaca kako na našoj web stranici, tako i na drugima. Cilj marketinških kolačića jeste prikazivanje oglasa koji su relevantni za posetioce sajta.
Neklasifikovani kolačići su oni koji su u procesu naše klasifikacije i provajdera pojedinačnih kolačića.
12. Kontakt podaci Yettela
Yettel d.o.o. Beograd (matični broj 20147229), sa sedištem u Beogradu (Omladinskih brigada 90), rukovalac je podataka o ličnosti koji se obrađuju i navedeni su u ovom Obaveštenju o privatnosti.
Za sva pitanja i zahteve u vezi sa obradom podataka o ličnosti kontaktirajte sa našim Službenikom za zaštitu podataka ličnosti putem adrese dpo@yettel.rs.
13. Stupanje na snagu i ažuriranje obaveštenja o privatnosti
Ovo Obaveštenje o privatnosti prilikom korišćenja aplikacije „Yettel Zelene Staze“ stupa na snagu 01.01.2023. i od tog momenta prethodne verzije Obaveštenja prestaju da važe.