Koja su prava lica na koja se podaci odnose
Opšte informacije o pravima lica na koja se podaci odnose:
- Yettel će postupiti po zahtevu fizičkog lica da iskoristi pravo pomenuto u ovom odeljku samo ukoliko može da izvrši identifikaciju lica koje podnosi zahtev.
- Yettel obaveštava fizička lica o postupanju na osnovu zahteva u roku od mesec dana od prijema zahteva iz ovog odeljka, dok se u određenim slučajevima taj period može produžiti za najviše dva meseca.
- U određenim slučajevima, Yettel može da zatraži dodatne informacije u cilju provere identiteta fizičkog lica.
- U slučaju da odbije da postupi po zahtevu, Yettel obaveštava fizička lica o njihovim pravima.
- Postupanje Yettela nakon podnošenja zahteva za ostvarivanje prava iz ovog člana je bez naknade, osim ako su zahtevi očigledno neopravdani ili preterani.
Korisnik ima pravo na pristup svojim podacima o ličnosti
Korisnik ima pravo da od Yettela traži informaciju o tome da li obrađuje njegove/njene podatke o ličnosti, i da, ukoliko ih obrađuje, traži pristup tim podacima.
Korisnik ima pravo da zahteva ispravku podataka ukoliko nisu tačni
Ukoliko podaci o ličnosti Korisnika nisu tačni, Korisnik ima pravo da zahteva da se oni isprave.
U određenim slučajevima Korisnik ima pravo da traži brisanje podataka o ličnosti
Korisnici imaju pravo da zahtevaju da Yettel izbriše podatke o ličnosti koji se odnose na njih u sledećim slučajevima:
- podaci o ličnosti više nisu neophodni za svrhe za koje su prikupljeni ili obrađivani;
- Korisnik je povukao saglasnost na kojoj se zasniva obrada ličnih podataka i ne postoji drugi pravni osnov za obradu tih podataka;
- Korisnik je podneo prigovor na obradu podataka o ličnosti koji se obrađuju po osnovu legitimnih interesa Yettela, a ne postoje drugi zakonski razlozi za obradu koji prevladavaju nad interesima, pravima i slobodama korisnika ili je obrada podataka neophodna za uspostavljanje, ostvarivanje ili zaštitu pravnih potraživanja;
- Korisnik je podneo prigovor na obradu podataka o ličnosti koja se vrši u svrhu direktnog marketinga, a pritom nema drugih zakonskih osnova za obradu tih podataka;
- ukoliko su lični podaci koji se odnose na dotičnog Korisnika obrađeni nezakonito;
- podaci o ličnosti moraju da budu izbrisani od strane Yettela u pogledu ispunjavanja zakonskih obaveza koje proističu iz zakona Republike Srbije.
U određenim slučajevima Korisnik ima pravo na prigovor na obradu njegovih/njenih podataka o ličnosti
Korisnici imaju pravo da u bilo kom trenutku i iz bilo kog razloga ulože prigovor na obradu ličnih podataka koji se na njih odnose, ukoliko Yettel obrađuje njihove podatke u cilju zaštite svojih legitimnih interesa.
U određenim slučajevima to pravo je bezuslovno i Yettel će uvek prekinuti obradu podataka u slučaju da Korisnici ulože prigovor.
U preostalim slučajevima, u zavisnosti od prirode prigovora i okolnosti koje je naveo Korisnik, Yettel će izvršiti internu proveru u vezi s prigovorom i izreći odluku u vezi s prigovorom tako što će: (a) obavestiti Korisnika da će Yettel prekinuti obradu ličnih podataka Korisnika; ili (b) odbiti da obustavi obradu njegovih/ njenih ličnih podataka ukoliko za to postoji pravni osnov.
Korisnici imaju pravo da podnesu žalbe Povereniku za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti
Korisnici imaju pravo da podnesu žalbe Povereniku za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti u slučaju da, po njihovom mišljenju, Yettel krši Zakon o zaštiti podataka o ličnosti.
Zahtevi za ostvarivanje prava lica na koje se podaci odnose
U pogledu obrade podataka o ličnosti koju Yettel vrši, a u skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti („Službeni glasnik RS“ broj 87/2018), Korisnik, između ostalih, ostvaruje i sledeća prava: pravo na pristup (čl.26 ZZPL) , pravo na ispravku i dopunu (čl.29 ZZPL), u određenim slučajevima pravo na brisanje (čl.30 ZZPL) i pravo na ograničenje obrade (čl.31 ZZPL), kao i pravo na prenosivost podataka (čl.36 ZZPL).
Zahtev za ostvarivanje prava u vezi sa obradom podataka o ličnosti korisnik može podneti u najbližem predstavništvu kompanije Yettel.
Formu zahteva za izdavanje podataka možete pronaći ovde.
Formu zahteva za ispravku, dopunu i brisanje podataka možete pronaći ovde.
Yettel pruža informacije informacije u vezi sa ostvarivanjem prava iz člana 26, čl. 29. do 31, člana 36. ovog zakona bez naknade. Ako je zahtev lica na koje se podaci odnose očigledno neosnovan ili preteran, a posebno ako se isti zahtev učestalo ponavlja, Yettel može da:
- naplati nužne administrativne troškove pružanja informacije, odnosno postupanja po zahtevu;
- odbije da postupi po zahtevu.
Yettel je dužan da licu na koje se podaci odnose na njegov zahtev dostavi kopiju podataka koje obrađuje (čl.26 ZZPL) i može da zahteva naknadu nužnih troškova za izradu kopija koje zahteva lice na koje se podaci odnose.
Formu zahteva sa sajta Poverenika za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti možete pronaći ovde.