Opšti uslovi pružanja i korišćenja usluga u
javnoj mobilnoj komunikacionoj mreži Yettel d.o.o. (u daljem tekstu: Opšti uslovi)
I UVODNE ODREDBE
Član 1 – Predmet i primena
Opštim uslovima utvrđuju se uslovi za korišćenje
usluga Yettel d.o.o. Beograd (u daljem tekstu: Yettel)
za fizička, pravna lica i preduzetnike (u daljem
tekstu: korisnici).
Opšti uslovi su obavezujući za Yettel i korisnike
i primenjuju se na sve njihove ugovorne odnose, izuzev ako se ugovorom Yettel i
korisnik ne dogovore drugačije.
Delovi Opštih uslova čiji naslov ukazuje na
posebnu grupu usluga ili posebnu grupu korisnika primeniće se samo na njih.
Član 2 – Javnost, izmene i dopune Opštih uslova i
cenovnika
Yettel je dužan da Opšte uslove, cenovnik, kao i
sve izmene istih učini javno dostupnim na svojoj Internet stranici www.yettel.rs.
Yettel ima pravo i obavezu da Opšte uslove i
cenovnik dopunjuje i menja radi usklađivanja s promenama zakona, drugih
obavezujućih opštih akata, svoje poslovne politike i potreba korisnika. Yettel
će o izmenama i dopunama Opštih uslova i cenovnika informisati korisnike
dostavljanjem obaveštenja u skladu sa važećim propisima i članom 28 Opštih
uslova, pri čemu će izmene i dopune biti obavezujuće za Yettel i korisnike 30
dana od dostavljanja obaveštenja korisnicima.
Član 3 – Hitni pozivi
Svi korisnici imaju mogućnost da besplatno
pozivaju brojeve službi za hitne intervencije u Republici Srbiji.
Svi korisnici imaju mogućnost da besplatno
pozivaju brojeve namenjene uslugama od posebnog socijalnog značaja, a naročito
brojeve „116000” – pozivni centar za nestalu decu i „116111” – pozivni centar
za pomoć deci.
Svi korisnici imaju mogućnost za prijem poruka
koje se odnose na javno upozoravanje ili hitno obaveštavanje javnosti od
značaja za zaštitu života i zdravlja ljudi.
Korisnicima sa invaliditetom omogućen je jednak
pristup brojevima službi za hitne intervencije u Republici Srbiji, kao i
brojevima koji su namenjeni uslugama od posebnog socijalnog značaja.
Član 4 – Osnovni tipovi ugovora s korisnicima
Korisnici mogu s Yettelom zaključiti:
-
postpejd (pretplatnički) ugovor (u daljem tekstu, korisnik usluga po
ovom ugovoru: pretplatnik),
-
pripejd ugovor (u daljem tekstu, korisnik usluga po ovom ugovoru:
pripejd korisnik)
II POSTPEJD (PRETPLATNIČKI) UGOVOR
Član 5 – Zaključenje
Korisnik može s Yettelom da zaključi postpejd
ugovor (u daljem tekstu: pretplatnički ugovor). Pretplatnički ugovor može biti
zaključen i kao ugovor na daljinu ili kao ugovor u elektronskom obliku.
Pretplatnik sa Yettelom može zaključiti
pretplatnički ugovor na određeno ili na neodređeno vreme. Nakon isteka
perioda na koji je ugovor na određeno
vreme zaključen, ugovor se automatski produžava na neodređeno vreme, pod
uslovima važećim u trenutku isteka ugovorne obaveze, bez mogućnosti korišćenja
popusta ili pogodnosti koje su pretplatniku prethodno odobrene prilikom
zaključenja pretplatničkog ugovora.
Pretplatnički ugovor stupa na snagu nakon
zaključenja i aktiviranja SIM/eSIM kartice dodeljene i predate pretplatniku.
Yettel je dužan da omogući aktiviranje SIM/eSIM kartice za jedan radni dan od
zaključenja ugovora ili ukoliko se pretplatnički broj prenosi iz mreže drugog
operatora elektronskih komunikacija u roku kako je definisan važećim propisima.
Svako pominjanje SIM kartice u daljem tekstu ovih
Opštih uslova podrazumevaće i eSIM karticu, ukoliko se svaka od pomenutih
situacija može primeniti i na eSIM karticu.
Prilikom zaključenja pretplatničkog ugovora,
pretplatnik je dužan da se kod Yettela legitimiše, i to:
-
državljanin Republike Srbije sa ličnom kartom ili drugim zakonom
priznatim identifikacionim dokumentom, strani državljani pasošem, a privremeno
raseljena lica, lica koja imaju izbeglički status, kao i druga lica koja se
nalaze u posebnom statusu na osnovu zakonom priznatog identifikacionog
dokumenta;
-
pravna lica i preduzetnici potpunim izvodom iz registra Agencije za
privredne registre ili drugog nadležnog organa kod kojeg je registrovano
odnosno pravno lice ili preduzetnik i depoom kartona s potpisima lica
ovlašćenih za zastupanje, dok će se lice ovlašćeno za potpisivanje
pretplatničkog ugovora legitimisati na osnovu zakonom priznatog
identifikacionog dokumenta.
Legitimisanje se vrši na osnovu originalnih
dokumenata.
Ukoliko Ugovor zaključuje fizičko lice u ime i za
račun drugog fizičkog lica, neophodno je da pri zaključenju ugovora Yettelu
priloži na uvid original punomoćja overenog od strane ovlašćenog javnog
beležnika za konkretno preduzimanje pravne radnje na koju se punomoćnik
ovlašćuje.
Radi zaštite pretplatnika a u slučaju da se
pretplatniku dostavlja pretplatnička dokumentacija i/ili uređaj putem kurirske
službe, pretplatnik je saglasan da se identifikacija pretplatnika potvrdi
identifikacionim dokumentom.
Prilikom zaključenja pretplatničkog ugovora,
pretplatnik bira tarifni paket. Naziv izabranog tarifnog paketa i njegov opis
sadržan je u pretplatničkom ugovoru ili je priložen uz isti, što podrazumeva da
je pretplatnik upoznat sa svim uslovima i da je prihvatio sve cene i uslove za
njegovo korišćenje.
Član 6 – Provera solventnosti
Prilikom zaključenja ugovora s Yettelom,
pretplatnik ovlašćuje Yettel da proveri podatke u vezi sa solventnošću
pretplatnika. Ako je pretplatnik fizičko lice, isti daje posebnu saglasnost za
proveru solventnosti, u kojoj je navedeno od koga se podaci o solventnosti
pribavljaju. Ukoliko podaci do kojih dođe Yettel ukažu na verovatnu
insolventnost pretplatnika ili na to da pretplatnik neuredno ispunjava obaveze
prema Yettelu i/ili prema trećim licima, Yettel može tražiti dodatno
obezbeđenje plaćanja i shodno tome će odlučiti o zaključenju ugovora i o tome
obavestiti pretplatnika.
Član 7 – Plaćanje
Pretplatnik je dužan da plati cenu za Yettelove
usluge na osnovu računa koji će Yettel ispostavljati pretplatniku najmanje
jednom mesečno.
Račun za usluge pružene u prethodnom mesecu
dospeva na plaćanje svakog 20. u mesecu, pri čemu je Yettel ovlašćen da na
svaki dospeli neizmireni iznos pretplatniku zaračuna zakonsku zateznu kamatu,
počev od prvog dana nakon dospeća računa.
U slučaju da pretplatnik ne plati račun u roku od
15 dana od dana dospeća, Yettel je ovlašćen da uz prethodno obaveštenje
delimično obustavi pružanje usluge pretplatniku do dana izmirenja dospelih
obaveza, pri čemu će tokom delimične obustave pretplatniku biti omogućeno
primanje dolaznih poziva kada se nalazi na teritoriji Republike Srbije i
upućivanje odlaznih poziva službama za hitne intervencije i besplatnom broju
korisničke službe operatora.
U slučaju da pretplatnik ne plati račun u roku od
2 meseca od dana dospeća, Yettel je ovlašćen da uz prethodno obaveštenje
potpuno obustavi pružanje usluge pretplatniku.
Za ponovno uključenje broja naplaćuje se posebna
naknada po važećem cenovniku.
Račun koji Yettel ispostavlja sadrži iznos
pretplate, naknadu za pružene usluge i iznos poreza na dodatu vrednost, kao i
druge zakonom propisane ili ugovorom predviđene .
Za slučaj iz stava 3 ovog člana, pretplatnik u
postpaid režimu koji ima opciju dopune računa, ovu opciju neće moći da
realizuje niti će moći da koristi već izvršene dopune, sve do trenutka dok ne
izmiri dospele obaveze.
Račun se može platiti na šalterima pošte i banaka
i drugim mestima koja pružaju platne usluge, kao i u poslovnici Yettela ili
elektronski. Pretplatniku se naplaćuje posebna naknada ukoliko je račun plaćen
na prodajnom mestu Yettela, a u skladu sa važećim cenovnikom.
Yettel ima pravo da ustupi pravo naplate
Pretplatnikovog računa banci ili drugim pravnim ili fizičkim licima u skladu sa
Zakonom o obligacionim odnosima. U slučaju prijema pisanog obaveštenja od
strane Yettela, pretplatnik će platiti iznos računa za pružene usluge i naknade
direktno bankama odnosno drugim pravnim ili fizičkim licima, u skladu sa datim
obaveštenjem. Kako bi ovakvo ustupanje učinio mogućim, Yettel će biti ovlašćen
da pruži neophodne podatke bankama odnosno drugim pravnim ili fizičkim licima.
Član 8 – Dostavljanje i izostanak računa
Račun se pretplatniku dostavlja na jedan od
sledećih načina:
1.
u elektronskoj formi objavljivanjem na Yettel aplikaciji i/ili Yettel
portalu;
2.
u elektronskoj formi objavljivanjem na Yettel biznis portalu;
3.
putem elektronske pošte;
4.
putem Sistema elektronskih faktura (SEF) kojim upravlja organ vlasti
nadležan za poslove finansija.
Na zahtev pretplatnika ili ukoliko ne postoje
tehničke mogućnosti za prijem računa u elektronskom obliku Yettel će
Pretplatniku dostaviti račun u papirnoj formi.
Yettel nije odgovoran ukoliko Pošta blagovremeno
ne dostavi pretplatniku račun za pružene usluge i ukoliko pretplatnik nije
ostvario uvid u račun u elektronskoj formi.
Pretplatnik se obavezuje da odmah po isteku
uobičajenog perioda za prijem mesečnog računa u papirnom ili elektronskom
obliku, a najkasnije 15. dana u mesecu, obavesti Yettel o njegovom izostanku za
prethodni mesec, zatraži obaveštenje o visini računa i/ili u poslovnici Yettela
ili preko Kontakt centra (0639000) zatraži duplikat računa.
U svakom slučaju, smatraće se da je pretplatnik
upoznat sa svojim zaduženjima za prethodni mesec najkasnije 15. dana u mesecu,
tj, da tog dana nastupaju posledice kao da je račun blagovremeno primio.
Član 9 – Otkaz pretplatnika
Pretplatnički odnos Yettela i pretplatnika može
prestati na osnovu jednostranog pisanog otkaza pretplatnika, nakon isteka
perioda ugovorne obaveze ili ukoliko ugovorna obaveza nije bila ugovorena, uz
poštovanje otkaznog roka od mesec dana, ukoliko drugačije nije ugovoreno
pretplatničkim ugovorom. Pretplatnik je obavezan da izmiri sva svoja dugovanja
nastala tokom pretplatničkog odnosa.
Član 10 – Kupovina uređaja uz pretplatnički
ugovor
Pretplatnik ima mogućnost da prilikom zaključenja
pretplatničkog ugovora ili tokom pretplatničkog odnosa, kupi uređaj iz
Yettelove ponude po povlašćenim cenama iz važećeg cenovnika.
Yettel ima pravo da uređaje iz svoje ponude
posebno konfiguriše, podešava i testira za korišćenje u
svojoj elektronskoj mreži.
Ukoliko odluči da iskoristi pogodnost iz stava 1
ovog člana, pretplatnik je dužan da Yettelu plati cenu za izabrani tip uređaja
po važećem cenovniku za odabrani tarifni paket.
Kupovinom uređaja na opisani način, pretplatnik
postaje vlasnik uređaja i preuzima obavezu da ostane u pretplatničkom odnosu i
koristi izabrani paket i kupljeni uređaj u Yettelovoj mreži tokom perioda
navedenog u pretplatničkom ugovoru ili njegovom aneksu.
Potpisom na pretplatničkom ugovoru ili njegovom
aneksu prilikom preuzimanja kupljenog uređaja, pretplatnik potvrđuje da je
primio uređaj u originalnom pakovanju koje je pred korisnikom prvi put
otvoreno, kao i da je uređaj uspešno aktiviran.
U slučaju servisiranja mobilnog telefona tokom roka
u kome Yettel odgovara za saobraznost uređaja, Yettel će u roku od dva radna
dana od prijema mobilnog telefona obezbediti pretplatniku zamenski mobilni
telefon.
Zamenski mobilni telefon iz prethodnog stava je
mobilni telefon bilo koje klase raspoloživ na prodajnom mestu u kome je
pretplatnik predao svoj mobilni telefon na servisiranje.
Pretplatnik je dužan da nakon popravke vrati
zamenski uređaj u istom stanju u kojem ga je preuzeo.
U slučaju podnošenja reklamacije na ispravnost
uređaja, pretplatnik je dužan da pri predaji uređaja na servis potpiše potrebnu
dokumentaciju kao potvrdu prijema uređaja – Karton prijema. Svojim potpisom na
Kartonu prijema pretplatnik potvrđuje da je u potpunosti saglasan sa njegovom
sadržinom.
Član 11 – Prevremeni raskid i izmena
pretplatničkog ugovora
Pretplatnik ima pravo da jednostrano raskine
pretplatnički ugovor pre isteka perioda na koji je zaključen, uz obavezu da
Yettelu isplati naknadu štete zbog prevremenog raskida ugovora.
Naknada štete, za pretplatnika koji je pravno
lice ili preduzetnik, utvrđuje se u iznosu koji odgovara zbiru svih
neizmirenih/dospelih dugovanja i preostalih mesečnih pretplata počev od raskida
pretplatničkog ugovora do isteka inicijalno ugovorenog obaveznog trajanja
pretplatničkog odnosa za izabrani tarifni paket i ukupnom iznosu preostalih
rata za kupljeni uređaj (ukoliko je uređaj kupljen na rate).
Naknada štete, za pretplatnika koji je fizičko
lice-potrošač u smislu Zakona o zaštiti potrošača, utvrđuje se u iznosu koji
odgovara zbiru svih neizmirenih/dospelih dugovanja, kao i:
-
preostalih mesečnih pretplata počev od dana raskida pretplatničkog
odnosa do dana isteka minimalnog predviđenog perioda njegovog trajanja i
benefitne cene mobilnog uređaja kupljenog uz ugovornu obavezu (odnosno svih
preostalih, neizmirenih rata za kupljeni uređaj) ili
-
razlici između pune cene usluge i popusta/pogodnosti koje su ostvarene
kroz ugovornu obavezu i/ili punog iznosa maloprodajne cene uređaja po cenovniku
Yettela važećem u vreme zaključenja ugovora, ukoliko je pretplatnik uz uslugu
kupio i uređaj,
po izboru pretplatnika.
Yettel ima pravo da jednostrano raskine
pretplatnički ugovor pre isteka perioda na koji je zaključen, u slučaju da
pretplatnik ne izvršava obaveze iz ugovora, uz obavezu pretplatnika da Yettelu
isplati naknadu štetu zbog prevremenog raskida ugovora u smislu prethodnih
stavova ovog člana, pri čemu će se naknada štete za pretplatnika koji je
fizičko lice-potrošač u smislu Zakona o zaštiti potrošača obračunati u iznosu
koji je za potrošača povoljniji.
Za pretplatnika koji je mikro ili malo pravno
lice ili neprofitna organizacija, naknada štete utvrđuje se u skladu sa stavom
3 ovog člana, osim ukoliko ugovorom sa odnosnim pretplatnikom nije drugačije
uređeno.
Prevremeni raskid pretplatničkog ugovora u smislu
ovog člana podrazumeva deaktivaciju SIM
kartice i pretplatničkog broja.
Ukoliko pretplatnik u toku trajanja
pretplatničkog ugovora podnese zahtev za izmenu ugovorenih uslova (promena
tarifnog paketa, izmena vremena trajanja ugovora uključujući i prelazak na
ugovor na neodređeno vreme i dr.), Yettel ukoliko se sa tim zahtevom saglasi
zadržava pravo da, od pretplatnika potražuje naknadu za promenu uslova koju
utvrđuje Yettel u svakom pojedinačnom slučaju.
Član 12 – Ustupanje ugovora
Pretplatnik može svoj broj ustupiti trećem licu
uz prethodnu saglasnost Yettela, pod uslovom da je izmirio sve dospele obaveze
prema Yettelu.
Pretplatnik je obavezan da nakon ustupanja broja
izmiri račun za usluge koje je koristio do dana ustupanja.
Yettel će s novim pretplatnikom zaključiti novi
pretplatnički ugovor.
Član 13 – Sukcesija pretplatnika
Yettel će omogućiti promenu korisnika broja u
slučaju smrti pretplatnika i na pisani zahtev naslednika koji je podnet tokom
60 dana od smrti i s naslednikom zaključiti novi pretplatnički ugovor.
U slučaju smrti pretplatnika, njegovi naslednici
ili članovi porodice treba da obaveste Yettel u roku od 60 dana od datuma smrti
pretplatnika. Ako naslednik ili član porodice pretplatnika propusti da u
obaveštenju o smrti pretplatnika, traže promenu pretplatnika, pretplatnički
odnos će se smatrati raskinutim danom smrti pretplatnika. Naslednici preminulog
pretplatnika će se smatrati solidarno odgovornim, do visine naslednog dela, za
sve njegove dugove koji su nastali pre datuma smrti, kao i za potraživanja Yettela
nastala od tog datuma nadalje do trenutka stvarne deaktivacije SIM
kartice/Usluge preminulog pretplatnika.
Yettel će takođe zaključiti novi pretplatnički
ugovor sa svakim pravnim sledbenikom preduzetnika ili pravnog lica koje je
prestalo da postoji pod uslovima koji važe za ustupanje ugovora.
U slučaju otvaranja stečaja ili likvidacije nad
pretplatnikom pravnim licem, biće primenjeni važeći pravni propisi koji
regulišu ovu oblast, kao i drugi važeći propisi Republike Srbije.
III PRIPEJD UGOVOR
Član 14 – Način zaključenja
Korisnik može s Yettelom zaključiti pripejd
ugovor kupovinom pripejd tarifnog paketa koji sadrži SIM karticu.
Kupovinom pripejd tarifnog paketa korisnik
prihvata primenu Opštih uslova i sve posebne uslove kupljenog pripejd tarifnog
paketa.
Član 15 – Registracija pripejd korisnika
Uz priloženi važeći identifikacioni dokument,
Yettel će registrovati pripejd korisnika i njegove identifikacione podatke, u
skladu sa važećim propisima, nakon čega će korisnik imati prava i obaveze kao
pretplatnik i to pravo na zamenu izgubljene ili ukradene SIM kartice, dobijanje
specifikacije saobraćaja, izjavljivanje reklamacije, ustupanje SIM kartice
drugom korisniku, kao i druga prava za čije korišćenje je neophodna
identifikacija korisnika.
Yettel će u pogledu načina i uslova registracije
pripejd korisnika postupati u skladu sa važećim propisima kojima se reguliše
ova oblast.
Član 16 – Način plaćanja
Pripejd korisnik ima obavezu da u određenim
vremenskim intervalima, dopunjava kredit za svoj broj.
U suprotnom, Yettel ima pravo da privremeno
isključi broj.
Korisnici svih pripejd paketa koji ne izvrše
pripejd dopunu u vremenskom intervalu određenom u opisu tarifnog paketa, gube
kredit i deaktivira im se broj.
Pripejd dopuna se koristi samo u svrhe korišćenja
usluga mobilnih elektronskih komunikacija i ne može se koristiti u druge svrhe,
a naročito ne, bez ograničenja, kao sredstvo plaćanja. U skladu sa navedenim,
ne može se tražiti povraćaj sredstava uplaćenih za kupovinu pripejd kredita ili
pripejd dopune.
U slučaju promena rokova dopuna Yettel će istu
informaciju objaviti na sajtu https://www.yettel.rs/sr/privatni/usluge/ostale-usluge/placanje-racuna/pripejd-dopune.
IV SIM KARTICA I PODACI O KORISNIKU
Član 17 – Raspolaganje i zamena SIM kartica
SIM kartica je vlasništvo Yettela.
Korisnik ima pravo da zadrži SIM karticu tokom
ugovornog odnosa s Yettelom, ali je dužan da je na zahtev Yettel vrati po
prestanku ugovornog odnosa.
Nakon prestanka ugovornog odnosa sa korisnikom
Yettel ima pravo da pretplatnički broj koji je postao slobodan dodeli drugom
korisniku. Korisnici su dužni da odmah nakon prestanka pretplatničkog odnosa
obaveste sva lica koja su im na pretplatnički broj redovno ili po automatizmu
dostavljala podatke (banke, poslodavce i sl.) da nadalje prestanu sa dostavom
podataka jer korisnik više ne koristi predmetni pretplatnički broj. U vezi s
tim, sav rizik i odgovornost za eventualnu nezatraženu dostavu podataka novom korisniku
kome pretplatnički broj bude dodeljen, snosi raniji korisnik pretplatničkog
broja. Korisnik je na ovaj način upoznat sa mogućnošću da je njegov
pretplatnički broj ranije koristio drugi korisnik i da mu u vezi s tim, bez
krivice i odgovornosti Yettela, mogu biti dostavljeni nezatraženi
podaci/pozivi.
Korisnik je dužan da SIM karticu i dobijene PIN/PUK
kodove čuva od gubitka, krađe i oštećenja, kao i da podatke na SIM kartici
obezbedi zaštitnim PIN kodom.
Yettel će na zahtev korisnika zameniti oštećenu SIM
karticu po ceni koja bude važila u trenutku zamene.
Korisnik nema pravo da preprodaje, pozajmljuje
ili na drugi način ustupa državinu na SIM kartici, mobilnom telefonu, modemu
ili drugom uređaju koji je radi korišćenja usluga pribavio od Yettela, kao ni
da na bilo koji način preprodaje ili distribuira Yettelove usluge čije
korišćenje mu je omogućeno.
Član 18 – Gubitak SIM kartice
U slučaju da je SIM kartica izgubljena ili
ukradena, korisnik je dužan da radi suspenzije broja o tome odmah obavesti
Yettel pozivanjem Kontakt centra (0639000), na prodajnom mestu ili na drugi
način koji Yettel omogući korisniku.
Nakon prijema obaveštenja iz prethodnog stava,
Yettel je dužan da odmah onemogući korišćenje izgubljene SIM kartice.
Korisnik je obavezan da izmiri sve troškove nastale
korišćenjem SIM kartice i odgovoran je za svaku njenu zloupotrebu i zloupotrebu
mobilnih uređaja koje koristi, do trenutka deaktiviranja izgubljene ili
ukradene SIM kartice po prijavi korisnika.
Yettel će na pisani zahtev korisnika, zameniti
izgubljenu ili ukradenu SIM karticu po ceni važećoj u trenutku zamene,
najkasnije tokom 15 dana od podnetog zahteva.
Član 19 – Promena ličnih podataka
Korisnik se obavezuje da blagovremeno, najkasnije
u roku od 5 dana od dana nastanka promene, obavesti Yettel o promeni podataka
koje je dao prilikom zaključenja ugovora ili registracije i odgovoran je za
eventualne posledice nastale neizvršavanjem ove obaveze.
Član 20 – Dodela i prenosivost broja
Korisnik ima pravo da bez naknade promeni
operatora javnih mobilnih elektronskih komunikacionih usluga i da zadrži
dodeljeni broj u skladu s Pravilnikom o prenosivosti broja za usluge koje se
pružaju preko javnih mobilnih komunikacionih mreža ("Sl. glasnik RS",
br. 13/2022 i 89/2022) (u daljnjem tekstu: Pravilnik) kao i u skladu sa
relevantnim izmenama odnosnog Pravilnika, ukoliko do istih dođe.
Zahtev za prenos broja se podnosi operatoru
primaocu broja i istovremeno se smatra zahtevom za raskid pretplatničkog
ugovora korisnika i Yettela. Yettel može da odbije zahtev za prenos pod
uslovima navedenim u Pravilniku. Ugovor se smatra raskinutim danom uspešnog
završetka postupka prenosa broja. Korisnik je obavezan da izmiri sve dospele
obaveze prema Yettelu do trenutka prenosa broja u drugu mrežu. Pripejd
korisnici, nakon prenosa broja, nemaju pravo da traže od Yettela naknadu po
osnovu preostalog iznosa na svom računu i/ili neiskorišćenog saobraćaja. Pod
istim (navedenim) uslovima, korisnici usluga drugih mobilnih operatora imaju
pravo da dodeljene brojeve prenesu u Yettelovu mrežu.
Korisnik ima pravo na naknadu usled kašnjenja u
prenosu broja u skladu sa uslovima predviđenim Pravilnikom i Cenovnikom Yettela
koji je dostupan na strani: https://www.yettel.rs/sr/o-yettelu/o-nama/uslovi-koriscenja/cenovnici. Zahtev za isplatu (u daljem tekstu: “Zahtev”)
se podnosi operatoru primaocu u roku od 15 (petnaest) dana od trenutka kada je
nastao osnov za ostvarivanje prava na naknadu. Obaveštenje kojim Yettel
prihvata Zahtev i vrši isplatu naknade obavezno sadrži i poziv Korisniku da
dostavi podatke o tekućem računu na koji će biti izvršena isplata naknade. U
slučaju podnošenja Zahteva od strane Korisnika koji je fizičko lice, Yettel je
ovlašćen da zatraži od Korisnika da popuni Zahtev sa podacima o broju tekućeg
računa na Yettel prodajnim mestima. Isplata naknade će biti realizovana
najkasnije u roku od 30 (trideset) dana od dana prijema osnovanog Zahteva.
V PRAVA KORISNIKA
Član 21 – Informisanje
Korisnik se o dostupnim uslugama, svojim pravima
i obavezama, kao i procedurama za pristup pojedinim uslugama, može obavestiti u
svako doba putem Yettel aplikacije, na internet stranici Yettel.rs i https://www.yettel.rs/sr/o-yettelu/o-nama/uslovi-koriscenja/cenovnici ili pozivom na broj 063 9000, kao i na
Yettelovom prodajnom mestu.
Korisnik je saglasan da ga Yettel informiše,
ponudi mu dodatne usluge i mogućnost da učestvuje u Yettelovim marketinškim
akcijama, kao i zajedničkim uslugama i akcijama sa Mobi Bankom i drugim Yettel
partnerima, putem SMS poruke ili na drugi način.
Korisnik ima pravo da opozove pristanak iz
prethodnog stava, u svakom trenutku.
Član 22 – Obaveštenje o obradi podataka o
ličnosti, pristanak na obradu i poverljivost
Yettel vrši obradu podataka o ličnosti korisnika
na način i u skladu sa Obaveštenjem o privatnosti, koje je dostupno na
veb-sajtu: https://www.yettel.rs/sr/o-yettelu/obavestenje-o-privatnosti/.
Član 23 – Javni telefonski imenik
Yettel vodi imenik svojih korisnika u koji se
unosi njihovo ime, prezime, adresa i broj u skladu sa važećim propisima.
Imenik korisnika dostupan je na Yettelovoj internet stranici.
Član 24 – Stalnost i kvalitet usluga
Yettel će elektronske komunikacione usluge
pružati u kontinuitetu poštujući važeće standarde i u
skladu sa Pravilnikom o parametrima kvaliteta javno dostupnih elektronskih
komunikacionih usluga, vršenju merenja i ispitivanja i sprovođenju provere
postupka operatora elektronskih komunikacija („Službeni glasnik RS” broj 23/23)
sa kojima se korisnik može upoznati na https://www.ratel.rs/sr/blog/donet-novi-pravilnik-o-parametrima-kvaliteta,
kao i u skladu sa relevantnim izmenama odnosnog pravilnika, ukoliko do istih
dođe, u kom slučaju će Yettel ažurirati podatke u skladu sa kojima se korisnik
može upoznati sa izmenama odnosnog pravilnika.
Procenjena maksimalna brzina prenosa podataka u
javnoj mobilnoj komunikacionoj mreži Yettel zavisi od različitih faktora, među
kojima su: karakteristike geografskih lokacija gde se prenos podataka vrši,
materijal od kog je sačinjen objekat u kom se korisnik nalazi, debljina zidova,
fizičke smetnje, atmosferski uslovi, interferencija, zauzetost radio resursa,
nemogućnost izgradnje nove lokacije i proširenja kapaciteta u zoni od interesa,
tehnički problemi, neefikasnost ili nepokrivenost područja drugih mobilnih
operatora na čiju mrežu je u određenim zonama povezana Yettel mreža. Pored
navedenog, faktori koji značajno mogu uticati na smanjenje dostupne brzine
između ostalog su karakteristike i tehničke mogućnosti uređaja i njihovog
softvera, izvori podataka koji se preuzimaju, internet saobraćaj i pristup
stranicama. Mapa pokrivenosti teritorije Republike Srbije signalom Yettel mreže
za svaku od postojećih tehnologija pružanja usluga dostupna je na sajtu https://mapepokrivenosti.ratel.rs/cyr.
Yettel zadržava pravo da zbog otklanjanja
kvarova, održavanja i izgradnje ili preopterećenja svoje javne komunikacione
mreže privremeno, delimično ili potpuno obustavi ili smanji kvalitet svojih
usluga. Ukoliko navedene okolnosti traju duže od 48 sati pretplatnik ima pravo
na srazmerno umanjenje pretplate.
U slučaju da se utvrdi da pružena usluga nije
ugovorenog kvaliteta, korisnik u roku od 8 dana počev od saznanja o smanjenom
kvalitetu usluge, može da zahteva raskid zaključenog ugovora i/ili naknadu
štete u visini mesečne pretplate.
Yettel će korisniku, na njegov zahtev, obezbediti
probni period korišćenja usluge, pod uslovima propisanim za tarifni paket, na
lokaciji na kojoj korisnik želi da ima tu uslugu (lokacija od interesa) kako bi
se korisnik mogao uveriti u dostupnost i ponuđene parametre kvaliteta
telekomunikacionih usluga.
Probni period korišćenja usluge omogućava
korisniku da se u navedenom roku uveri u dostupnost usluge i ponuđene parametre
kvaliteta usluge na lokaciji od interesa. Lokacija od interesa je lokacija na
kojoj korisnik želi da koristi uslugu. Probni period se ugovara na određeno
vreme nakon čega korisnik nije u obavezi da nastavi korišćenje usluge. Korisnik
ima pravo na probni period korišćenja usluga najmanje jednom godišnje, a više
puta samo ako Yettel to omogući. Yettel je ovlašćen da odbije zahtev korisnika
ako postoje osnovi sumnje da korisnik ili treće lice zloupotrebljava ili
nastoji da zloupotrebi korišćenje u
probnom periodu ili ako omogući trećim licima zloupotrebu u toku probnog
perioda, ili ako zloupotrebi mogućnost korišćenja probnog perioda. Korisnik je
dužan da plati sve troškove po osnovu izabranog tarifnog paketa srazmerno broju
dana probnog perioda, kao i trošak u visini troška izdavanja SIM kartice za
usluge za koje se ista koristi.
U slučaju zaključenja pretplatničkog ugovora u
izabranom tarifnom paketu, kada je ujedno ugovoren i probni period korišćenja
usluge, korisnik može pisanim zahtevom otkazati uslugu i vratiti SIM karticu
zaključno sa poslednjim danom korišćenja probnog perioda. Danom otkaza probnog
perioda raskida se zaključeni pretplatnički ugovor u izabranom tarifnom paketu.
Ukoliko korisnik ne otkaže uslugu u toku probnog perioda, primenjuju se
ugovoreni uslovi i zaključeni pretplatnički ugovor se ne može raskinuti bez
naknade štete u vezi sa raskidom.
Korisnik ima pravo da upotrebljava SIM karticu u mobilnoj mreži drugih
operatora u inostranstvu i Republici Srbiji ukoliko je Yettel obezbedio
internacionalni ili nacionalni roming.
Pravo iz prethodnog stava korisnik ostvaruje u skladu sa uslovima
tarifnog paketa koji koristi i uslovima stranog operatora u čijoj mreži se
nalazi.
Korisnik je isključivo odgovoran za korišćenje usluga elektronskih
komunikacija u romingu, jer Yettel objektivno nema kontrolu nad drugim
operatorom čiju uslugu korisnik koristi.
Yettel će obezbediti obračun i naplatiti od korisnika iznos za
korišćenje mreže i/ili usluga drugog operatora s kojim je obezbeđena usluga
rominga uvećan za troškove koje ima u vezi s tim obračunom i naplatom prema
važećim cenama rominga. Naknada za korišćenje elektronskih komunikacionih
usluga u mreži drugog operatora u određenom obračunskom periodu korisniku se
naplaćuje odmah, a najkasnije u nekom od narednih obračunskih perioda.
Yettel će u skladu sa tehničkim mogućnostima uputiti korisnicima
besplatno obaveštenje o cenama odlaznih i dolaznih poziva, slanja tekstualnih
poruka i prenosa podataka u romingu prilikom svakog pojedinačnog ulaska
krajnjeg korisnika u novu roming zonu.
Roming usluge u regionu Zapadnog Balkana (Bosna i Hercegovina, Severna
Makedonija, Crna Gora, Albanija, AP Kosovo i Metohija) se pružaju u skladu sa
Rešenjem RATEL-a broj 1-03-34900-3/19-15 od 17. juna 2019. godine i Pravilnika
o primeni politike primerenog korišćenja i metodologiji procene održivosti
ukidanja maloprodajnih dodatnih naknada za roming i zahtevu koji pružalac
usluga rominga podnosi u svrhu te procene, Službeni glasnik Republike Srbije
broj 53/2021 (dalje: „Politika primerenog korišćenja“).
Politika primerenog korišćenja koju Yettel kao pružalac usluga rominga
može primenjivati na potrošnju regulisanih maloprodajnih usluga rominga ima za
cilj sprečavanje zloupotrebe i neprimereno korišćenje regulisanih maloprodajnih
usluga rominga. Mere u cilju sprečavanja zloupotrebe i neprimerenog korišćenja
regulisanih maloprodajnih usluga rominga koje na osnovu Politike primerenog
korišćenja mogu biti primenjene od strane Yettela su: uvođenje ograničenja u
pogledu obima saobraćaja usluge prenosa podataka (data saobraćaj), pružanje
dokaza o prebivalištu odnosno boravištu u Republici Srbiji ili drugim stabilnim
vezama sa Republikom Srbijom, primena kontrolnih mehanizama kojima se utvrđuje
da li su korisnici imali veću potrošnju u domaćem saobraćaju u odnosu na roming
ili su više boravili Republici Srbiji u odnosu na druge posećene ekonomije u
regionu Zapadnog Balkana posmatranjem ovih pokazatelja tokom perioda od
najmanje četiri meseca, dugotrajna neaktivnost određene SIM kartice koja je
vezana uglavnom ili isključivo sa korišćenjem u romingu, pretplata i uzastopno
korišćenje više SIM kartica od strane istog korisnika u romingu, organizovana
preprodaja SIM kartica licima koja efektivno ne žive ili nemaju stabilne veze
koje podrazumevaju da često i duže borave u Republici Srbiji.
U slučaju uvođenja ograničenja u pogledu obima saobraćaja usluge
prenosa podataka (data saobraćaj) Yettel ima pravo, nakon potrošnje određenog
obima saobraćaja, na naplatu usluge prenosa podataka po cenama koje važe u
domaćem saobraćaju u zavisnosti od obima saobraćaja usluge prenosa podataka
(data saobraćaj) u okviru tarifnog paketa korisnika, a uz to ima pravo da
naplati dodatnu naknadu za roming. Cene koje se naplaćuju prikazane su u okviru
Yettel cenovnika usluga. Yettel će korisnike pravovremeno obavestiti o
navedenom ograničenju i potrošnji usluge prenosa podataka (data saobraćaj) u
romingu.
Upozorenje o povećanoj potrošnji može da kasni za korisnike kod kojih
je do povećanog korišćenja određene usluge došlo zbog boravka van teritorije
Republike Srbije, s obzirom na to da podatke o saobraćaju ostvarenom u romingu
Yettel dobija od drugih operatora sa zakašnjenjem. Ukoliko se, na osnovu
primene kontrolnih mehanizama, utvrdi zloupotreba i neprimereno korišćenje
regulisanih maloprodajnih usluga rominga, Yettel ima pravo da korisniku naplati
dodatnu naknadu, u skladu sa gore navedenim propisima koji regulišu primenu i
iznos naknade o čemu će korisnik biti blagovremeno obavešten. Cene/naknade koje
se naplaćuju prikazane su u okviru Yettel cenovnika usluga. Yettel šalje
upozorenje korisniku o ustanovljenom obrascu ponašanja koji upućuje na rizik od
zloupotrebe i neprimereno korišćenje regulisanih maloprodajnih usluga rominga,
pre primene bilo kakve dodatne naknade za roming na domaću maloprodajnu cenu.
Ovim upozorenjem Yettel obaveštava korisnika da može primeniti dodatnu naknadu
za roming na domaću maloprodajnu cenu za svako dalje korišćenje regulisanih
maloprodajnih usluga rominga sa predmetne SIM kartice, ukoliko u roku ne kraćem
od 15 dana od datuma prijema upozorenja ne dođe do promene u njegovom obrascu
korišćenja, koji bi pokazao stvarnu potrošnju u domaćem saobraćaju ili boravak
u Republici Srbiji. Yettel prestaje da primenjuje dodatnu naknadu, čim
potrošnja korisnika više ne upućuje na rizik od zloupotrebe ili neprimerenog
korišćenja regulisanih maloprodajnih usluga rominga, na osnovu objektivnih
pokazatelja propisanih gore navedenim pravilnikom. Pretplatnici nemaju pravo na
prevremeni raskid ugovora bez obaveze plaćanja troškova u vezi sa raskidom u
slučaju primene politike primerenog korišćenja i primene dodatne naknade na
regulisane usluge rominga.
Član 26 – Reklamacije/Prigovor
Ukoliko korisnik smatra da obračun usluga nije
ispravan ili da usluga nije pružena u ugovorenom kvalitetu, može podneti
reklamaciju ili prigovor Yettelu u roku od 30 dana od dospeća računa, odnosno,
počev od dana kada je pružena usluga čiji kvalitet je manji od ugovorenog ili
propisanog.
Korisnik je dužan da plati nesporan deo iznosa
računa. Ako osporava ceo račun, korisnik je dužan da plati prosečno mesečno
zaduženje imajući u vidu zaduženje u tri meseca koja su prethodila računu na
koji se prigovor odnosi.
Yettel ne odgovora za nedostatak kvaliteta usluge
usled objektivnih uzroka koji se ne mogu predvideti, izbeći ili ukloniti, kao i
zbog prethodno najavljenih radova na održavanju i izgradnji mreže u rokovima
koji su primereni okolnostima.
Ukoliko se reklamacija odnosi na nesaobraznost
ili neispravnost uređaja u roku u kojem postoji odgovornost Yettela za
saobraznost, ovlašćeno lice ili ovlašćeni servis od strane proizvođača dužan je
da nesaobraznost ili neispravnost potvrdi, otkloni ili odobri zamenu uređaja
novim. U tom smislu, Yettel će na osnovu izveštaja ovlašćenog lica ili
ovlašćenog servisa odgovoriti na reklamaciju.
Reklamacije ili prigovori se mogu podneti za fizička
lica putem forme na zvaničnom sajtu Yettela preko linka https://ytl.rs/reklamacije
ili pozivom na kontakt centar Yettel-a broj: 063/9000 ili za pravna lica preko
linka na zvaničnom sajtu Yettela https://ytl.rs/reklamacije-biznis,
kao i za sve korisnike u najbližoj Yettel poslovnici i/ili putem pošte na
adresu kompanije Yettel, Beograd, ul. Omladinskih brigada br. 90. Yettel je
dužan da odgovori u roku od 30 dana od dana prijema reklamacije ili prigovora,
korisnika pravnog lica, odnosno u roku od 8 dana kada je prigovor ili
reklamaciju uložio korisnik fizičko lice. Ukoliko se radi o prigovoru koji se
odnose na roming i usluge sa dodatnom vrednošću Yettel je dužan da odgovori u
roku od 30 dana.
Ukoliko prihvati reklamaciju ili prigovor, Yettel
će u roku od 15 dana otkloniti uzrok reklamacije ili prigovora na pruženu
uslugu, odnosno u roku od 30 dana kada se reklamacija odnosi na eventualnu
neispravnost uređaja iz stava 4 ovog člana.
Korisnik kome je odbijen prigovor koji se zasniva
na razlozima iz Zakona o elektronskim komunikacijama, može se obratiti
Regulatornoj agenciji za elektronske komunikacije i poštanske usluge ili drugom
telu radi posredovanja u vansudskom rešavanju spora ili pokrenuti parnični
postupak pred nadležnim sudom, u roku od 60 dana od dana dostavljanja odgovora
operatora na prigovor, odnosno 60 dana od dana isteka roka u kojem je operator
bio dužan da se izjasni o prigovoru.
Korisniku koji podnese prigovor i uredno izvrši
obavezu plaćanja iz ovog člana, Yettel neće obustaviti pružanje usluge do
isteka roka za pokretanje vansudskog rešavanja spora, odnosno u slučaju
pokretanja vansudskog rešavanja spora do okončanja istog.
Ukoliko nakon 15 dana od dospeća korisnik bude
delimično isključen, pa u narednom roku od 15 dana podnese prigovor i izvrši
plaćanje u skladu sa ovim članom Yettel će nastaviti da pruža uslugu u punom
obimu.
Korisnik kome je odbijena reklamacija ili
prigovor koji se zasniva na razlozima iz Zakona o zaštiti potrošača, može
pokrenuti potrošački spor ili postupak za vansudsko rešavanje potrošačkih
sporova.
Korisnik je saglasan da ga o ishodu reklamacije
ili prigovora vezanog za servisiranje uređaja Yettel obavesti SMS-om ili
pozivom.
Korisnik je dužan da uređaj koji je predat
Yettelu radi servisiranja preuzme u roku od 20 dana od Yettelovog obaveštenja.
VI CENE YETTELOVIH USLUGA
Član 27 – Cenovnik
Cene usluga i komercijalne uslove za korišćenje
usluga određuje Yettel u skladu sa svojom poslovnom politikom i cenovnikom
objavljenim na internet stranici https://www.yettel.rs/sr/o-yettelu/o-nama/uslovi-koriscenja/cenovnici.
Korisnicima će važeći cenovnik takođe biti
dostupan na Yettelovim prodajnim mestima.
Član 28 – Izmena cenovnika
Yettel može da izmeni cene usluga i/ili druge
komercijalne uslove, o čemu je dužan da najmanje 30 dana unapred obavesti
korisnika o izmeni preko sajta Yettela i na jedan od sledećih načina u
zavisnosti od tehničkih mogućnosti, a koji u svakom slučaju omogućava korisniku
da sačuva obaveštenje: (i) putem elektronske pošte ili (ii) putem SMS-a ili
(iii) kroz mesečni račun.
Yettel takođe može promeniti tarifni paket koji
je korisnik izabrao ukoliko on više nije u njegovoj ponudi usled promene
poslovne politike. U tom slučaju, Yettel je dužan da obavesti korisnika o
nameravanoj promeni najmanje 30 dana unapred preko sajta Yettela i na jedan od
sledećih načina u zavisnosti od tehničkih mogućnosti, a koji u svakom slučaju
omogućava korisniku da sačuva obaveštenje: (i) putem elektronske pošte ili (ii)
putem SMS-a ili (iii) kroz mesečni račun, kao i da mu automatski omogući korišćenje
najsličnijeg tarifnog paketa.
Ako se najavljenim izmenama u smislu prethodna
dva stava ovog člana bitno menjaju uslovi pod kojima je ugovor zaključen na
način koji nije na korist korisnika, korisnik ima pravo da ugovor raskine bez
plaćanja naknade štete u vezi sa raskidom u roku od 30 dana od dana prijema
obaveštenja. Yettel će korisnika obavestiti o predmetnom pravu na raskid
ugovora.
Član 29 – Kontrola potrošnje od strane Yettela i
na zahtev korisnika
Yettel zadržava pravo kontrole u potrošnji i
korišćenju svojih usluga radi zaštite korisnika.
Yettel zadržava pravo da utvrdi dnevni, nedeljni
i mesečni limit u iznosu potrošnje, kao i da utvrdi slučajeve u kojima korisnik
vrši zloupotrebu prilikom korišćenja
usluga iz zaključenog ugovora.
Yettel će na adekvatan način (telefonskim pozivom
ili SMS-om) obavestiti korisnika o prekoračenju potrošnje, odnosno, o
prekoračenju prava prilikom korišćenja usluga, kao i o obavezama koje tim
povodom korisnik ima. Yettel će, u skladu sa svojim tehničkim mogućnostima,
korisniku dostaviti besplatno obaveštenje, ako trenutni iznos zaduženja za
tekući mesec bude dvostruko veći od prosečnog iznosa zaduženja za uslugu u
prethodna tri meseca, ili u slučaju da se usluga kraće koristi ako je trenutni
iznos zaduženja dvostruko veći od ugovorene mesečne naknade. Upozorenje o
povećanoj potrošnji može da kasni za korisnike odnosno pretplatnike: a) kod
kojih je do povećanog korišćenja određene usluge došlo zbog boravka van
teritorije Republike Srbije, s obzirom na to da podatke o saobraćaju ostvarenom
u romingu Yettel dobija od drugih operatora sa zakašnjenjem; b) kada je u
pitanju prekoračenje potrošnje, imajući u vidu da postoje tehničke mogućnosti
da se obaveštenje o prekoračenju pošalje korisniku tek kada bude završena
određena sesija. Tokom trajanja sesija,
Yettel ne može da utvrdi koliko je korisnik prekoračio potrošnju.
Yettel ima pravo da, po dostavljenom obaveštenju,
delimično ili potpuno obustavi pružanje usluge na broju ili da ograniči druga
prava korisnika prilikom korišćenja usluga iz ugovora sve dok se novčane
obaveze prema Yettel zbog učinjenog prekoračenja ne izmire.
Yettel će korisniku na njegov zahtev, ukoliko
postoje tehničke mogućnosti za to, omogućiti zabranu odlaznih poziva i slanja
elektronskih poruka i prenosa podataka, kada mesečni troškovi korisnika u toku
jednog meseca pređu iznos od 30.000,00 dinara po broju, kao i zabranu određenih
vrsta odlaznih poziva, kao i poziva ili slanja elektronskih poruka na određene
vrste brojeva uz dostavljanje potvrde o preduzetim radnjama.
Član 30 – Teret plaćanja
Od trenutka aktiviranja SIM kartice smatra se da su
svi telefonski razgovori i druge usluge koje se obavljaju preko dodeljene SIM kartice
izvršeni od strane korisnika ili uz njegovu saglasnost.
Korisnik je u potpunosti odgovoran za sve
posledice i troškove i dužan je da izmiri sve obaveze nastale korišćenjem njemu
dodeljene SIM kartice.
Član 31 – Specifikacija saobraćaja
Yettel će na poseban zahtev korisnika čije je
lične podatke registrovao pružati informacije (specifikacija odlaznog
saobraćaja i dolaznog roming saobraćaja, kao i podatke o pozivima prema
uslugama sa dodatom vrednošću, koji uključuju i podatke o pružaocu usluge sa
dodatom vrednošću i trajanju naplaćenih usluga, osim ukoliko ne postoji zahtev
korisnika da se te informacije ne navode) o elektronskim komunikacionim
uslugama ostvarenim korišćenjem SIM kartice dodeljene korisniku u obračunskom
periodu, za tekući mesec, a najviše za 11 prethodnih obračunskih perioda.
Pripejd registrovani korisnik ima pravo na specifikaciju u smislu ovog člana za
period nakon registracije. Specifikaciju iz prethodnog stava Yettel će
korisnicima dostaviti bez naknade, putem Yettel portala i/ili Yettel aplikacije
ili nakon podnošenja zahteva u Yettel prodavnici.
Pravo na specifikaciju odlaznih poziva korisnik
može ostvariti najkasnije 60 dana od deaktiviranja broja.
Član 32 – Odgovornost Yettela
Yettel ne odgovara za štetu koju korisnik ili
treće lice pretrpi usled promene pozivnog broja, promene broja korisnika,
smanjenog kvaliteta saobraćaja uzrokovanog interferencijom, atmosferskim
prilikama, fizičkim preprekama ili drugim razlozima na koje Yettel nema uticaj,
usled neovlašćenog korišćenja SIM kartice dodeljene korisniku, nepokrivenosti
područja signalom, smanjenog protoka u bežičnom prenosu podataka, povremenih
prekida u radu mreže i dejstva više sile.
Ukoliko korisnik upotrebljava mobilni telefon ili
drugi uređaj koji nije kompatibilan Yettelovoj javnoj komunikacionoj mreži ili
nije podešen za korišćenje u njoj ili prouzrokuje smetnje u radu javne
komunikacione mreže, Yettel ne snosi odgovornost za reklamacije/prigovore na
visinu računa ili nemogućnost korišćenja usluga.
Korisnik je saglasan da Yettel ne odgovara za
štetu koju on ili drugo lice pretrpe usled privremenih ili povremenih prekida
pružanja usluga mreže. Yettel nije odgovoran za štetu koju korisnik ili drugo
lice pretrpe izuzev ako se radi o šteti koja je izazvana namerom ili grubom
nepažnjom.
Yettel je odgovoran za otklanjanje kvarova i
smetnji na elektronskoj komunikacionoj mreži i elementima mreže koji se koristi
za pružanje usluge, u skladu sa članom 24 ovih Opštih uslova.
U svakom slučaju, odgovornost Yettela ograničava
se na iznos od 12 mesečnih pretplata što korisnik
prihvata zaključenjem ugovora sa Yettelom.
Član 33 – Odgovornost za roming
Yettel nije odgovoran za kvalitet i uslove
korišćenja elektronskih komunikacionih mreža drugih operatora gde je tehnički obezbeđena
usluga rominga niti je odgovoran za greške u podacima dobijenim od drugih
operatora prilikom međusobne razmene podataka o korišćenju elektronskih
komunikacionih usluga, na osnovu kojih se obračunava cena rominga.
Član 34 – Nedozvoljene radnje
Korisnik je dužan da se uzdržava od svakog
ponašanja koje može predstavljati zloupotrebu.
Postupak korisnika smatraće se zloupotrebom ili
nedozvoljenom radnjom ako je u suprotnosti sa pozitivnim zakonskim propisima,
savešću ili dobrim poslovnim običajima, a naročito:
1.
ako se SIM kartica/broj koristi za bajpas međunarodnog saobraćaja u
Yettelovoj mreži i iz nje;
2.
ako se distribuira nezatraženi SMS, imejl i druge poruke;
3.
ako se distribuira SMS, MMS, imejl i/ili drugi sadržaj čije je
saopštavanje, promet ili činjenje dostupnim javnosti zabranjeno zakonom ili na
drugi način;
4.
ako se SIM kartica koristi u uređajima koji nisu mobilni telefoni ni
uređaji koje je korisnik nabavio od Yettela, za čije korišćenje nije dobio
odobrenje od Yettela ili koji predstavljaju terminalnu opremu nekompatibilnu s
Yettelovom javnom komunikacionom mrežom;
5.
ako se SIM kartica koristi u ukradenom mobilnom uređaju;
6.
ako se utvrdi da je korisnik narušio pravila korišćenja Yettelovog
portala;
7.
ukoliko se šalju, prosleđuju ili organizuju dobrotvorni zahtevi,
peticije, lančana pisma, reklamni i promotivni materijal za proizvode i usluge,
nagradne igre u cilju ostvarenja neosnovane koristi za korisnika;
8.
ukoliko se utvrdi bilo kakva zloupotreba poruka na broj kratkih kodova
ugovorom ustupljenih provajderu;
9.
ukoliko korisnik ili drugo lice s korisnikovog broja i posle Yettelove
opomene nastave da uznemiravaju druge korisnike ili treća lica, u slučaju čega
delimično isključenje traje najmanje 15 dana;
10.
ukoliko korisnik ili drugo lice koje je u posedu SIM kartice
zloupotrebi mogućnost pristupa internetu radi neovlašćenog preuzimanja sadržaja
koji podležu zaštiti prava intelektualne svojine (filmovi, igre, muzika i sl.),
pristupajući tuđim bazama podataka, uređajima ili na drugi način, pokuša da
izvrši ili izvrši povredu prava intelektualne svojine zaštićenih zakonom;
11.
ukoliko korisnik zloupotrebi uslugu bežičnog prenosa podataka radi
pristupa tuđim informacionim resursima, dešifrovanja tuđe lozinke, generisanja
i širenja elektronskih virusa, narušavanja bezbednosti ličnih podataka,
saobraćaja drugih korisnika, kao i u svim drugim slučajevima zloupotrebe
dodeljene SIM kartice koje bi se po standardima Yettela utvrdile kao takve.
Yettel ima pravo da uz prethodno slanje opomene
delimično obustavi pružanje usluge, ukoliko korisnik krši odredbe definisane
ovim članom kao i da potpuno obustavi pružanje usluge ukoliko korisnik i pored
opomene nastavi da krši odredbe definisane ovim članom. Prava iz ovog člana
Yettel će vršiti na način da ne povređuje tajnost elektronskih komunikacija.
Član 35 – Isključenje odgovornosti
Yettel ne snosi odgovornost za troškove ili štetu
koje pretrpi korisnik usled preuzimanja signala elektronske komunikacione mreže
drugog mobilnog operatora.
Yettel nije odgovoran za štetu ili povredu prava
koje usled nedozvoljenih radnji i zloupotreba korisnika pretrpi drugi korisnik,
treće lice ili sam korisnik.
Korisnik je odgovoran Yettelu, drugom korisniku i
svakom trećem licu koje pretrpi štetu usled njegovog nedozvoljenog ponašanja
prilikom korišćenja Yettelovih usluga ne ograničavajući se na slučajeve iz
člana 34 Opštih uslova.
Yettel nije odgovoran korisniku za gubitak
podataka, neovlašćen pristup trećih lica podacima korisnika, štetu na
korisnikovim uređajima nastalu usled virusa i sl. koja nastane nakon
priključenja korisnika na Yettelovu javnu komunikacionu mrežu ili usled korišćenja
telefona i/ili drugog uređaja suprotno uputstvu proizvođača ili Yettela.
VII ISKLJUČENJE KORISNIKA IZ JAVNE KOMUNIKACIONE
MREŽE
Član 36 – Delimično isključenje
Pored napred navedenih slučajeva, Yettel je
ovlašćen da delimično obustavi pružanje usluge korisniku:
-
uz prethodno dostavljanje opomene ukoliko utvrdi da krajnji korisnik
vrši zloupotrebu usluge ili ugrožava bezbednost i integritet mreže, odnosno
ugrožava rad elektronske komunikacione mreže,
-
uz dostavljanje obaveštenja, zbog otklanjanja tehničkog kvara ili
obavljanja drugih radova na mreži;
-
u slučaju ponovljenog uznemiravanja, nakon prethodno dostavljene
opomene i
-
u slučaju neplaćanja računa u skladu sa članom 7 ovih Opštih uslova.
Tokom delimičnog isključenja pretplatnik je dužan
da plaća ugovorenu pretplatu, izuzev u slučaju iz stava 1, alineja 2, ako su
kvar ili radovi trajali duže od 48 sati, u kom slučaju ima pravo na srazmerno
umanjenje pretplate.
Yettel će po prijemu akta nadležnog organa za
vršenje inspekcijskog nadzora kojim je utvrđeno prouzrokovanje štetne smetnje
usled korišćenja terminalne opreme od strane krajnjeg korisnika opomenuti
krajnjeg korisnika i ostaviti mu rok u kojem je krajnji korisnik dužan da
prestane sa upotrebom terminalne opreme ili će mu privremeno onemogućiti
korišćenje usluge i o tome ga bez odlaganja obavestiti.
Član 37 – Potpuno isključenje
Yettel može potpuno isključiti korisnika, odnosno
jednostrano raskinuti ugovorni odnos s korisnikom i deaktivirati dodeljenu SIM
karticu i broj kako je navedeno u Opštim uslovima, uz prethodno obaveštenje u
sledećim slučajevima:
-
ukoliko korisnik nije u roku od dva meseca od dana dospeća izmirio
novčane obaveze za korišćenje usluge;
-
ukoliko korisnik fizičko lice ospori postojanje ili visinu računa za
pružene usluge u skladu sa članom 26 Opštih uslova i nastavi da uplaćuje račune
za tekuće obaveze, Yettel ima pravo da potpuno isključi broj korisnika nakon
okončanja sudskog postupka, pokrenutog po zahtevu Yettela čiji je predmet
osporavana obaveza;
-
ukoliko korisnik, po isteku 30 dana od isključenja broja na sopstveni
zahtev ili zbog gubljenja ili krađe SIM kartice, u roku od 15 dana ne zahteva
ponovno uključenje svog broja;
-
ukoliko krajnji korisnik i pored prethodno dostavljene opomene nastavi
da vrši zloupotrebu elektronske komunikacione usluge ili ugrožava bezbednost i
integritet mreže, odnosno ugrožava rad elektronske komunikacione mreže, i to:
o ukoliko korisnik ne otkloni posledice učinjenih
prekoračenja prilikom korišćenja usluga tokom 30 dana počev od delimičnog
isključenja;
o ukoliko korisnik ili drugo lice s korisnikovog
broja budu uznemiravali druge korisnike ili treća lica nakon što je korisnik
jednom već delimično isključen;
o ukoliko korisnik, suprotno Opštim uslovima, svoj
broj i/ili SIM karticu i/ili mogućnost korišćenja Yettelovih usluga ustupi
i/ili preproda odmah pošto je Yettel saznao za te radnje;
o ukoliko Yettel utvrdi da postoji ozbiljna sumnja
da je korisnik prema njemu počinio prevaru ili koristio lažna dokumenta;
o ukoliko korisnik u roku od 15 dana od delimičnog
isključenja zbog zloupotreba u smislu člana 34 Opštih uslova ne potpiše i
Yettel dostavi izjavu kojom se obavezuje da dalje neće preduzimati nedozvoljene
radnje ili ako nakon dostave izjave ponovi nedozvoljene radnje;
o ukoliko nakon delimičnog isključenja korisnika u
smislu člana 36 Opštih uslova Yettel utvrdi da se radi o posebno gruboj
zloupotrebi prava korisnika tako da se od njega ne može očekivati savesno
korišćenja usluga.
Yettel će pre potpunog isključenja pretplatničkog
broja iz prethodnog stava Korisnika u pisanom ili elektronskom obliku:
1) upozoriti na dospele neplaćene obaveze iz
pretplatničkog ugovora;
2) pozvati da izmiri zaostale obaveze u roku koji
ne može biti kraći od 30 dana od dana dostavljanja upozorenja;
3) upozoriti da će u slučaju neplaćanja zaostalih
obaveza, uslediti deaktivacija tj. potpuno isključenje SIM kartice, što će
podrazumevati da je nastupio prevremeni jednostrani raskid pretplatničkog
ugovora od strane Yettela, u skladu sa članom 11 Opštih uslova;
4) upozoriti da će se u slučaju prevremenog
jednostranog raskida ugovora usled deaktivacije SIM kartice zbog neplaćanja
obaveza , korisniku obračunati i zaduženje po osnovu naknade štete shodno članu
11 Opštih uslova u poslednjem računu
Ukoliko se prilikom kontrole izvršenja akta
nadležnog organa za vršenje inspekcijskog nadzora člana 36 ovih Opštih uslova
utvrdi ponovljeno korišćenje terminalne opreme koja prouzrokuje štetne smetnje
od strane krajnjeg korisnika, Yettel je dužan da, po prijemu obaveštenja,
krajnjem korisniku trajno onemogući korišćenje usluga, odnosno raskine ugovor.
Član 38 – Obaveštavanje korisnika
Zaključenjem pretplatničkog ugovora ili kupovinom
pripejd paketa, korisnik potvrđuje da je
pre potpisivanja na jasan i razumljiv način bio
upoznat s Opštim uslovima, kao i:
1) osnovnim obeležjima robe ili usluge;
2) poslovnom imenu, matičnom broju, adresi
sedišta i broju telefona Yettela i drugim podacima koji su od značaja za
utvrđivanje identiteta Yettela;
3) karakteristikama tarifnog paketa, prodajnoj
ceni ili načinu na koji će se prodajna cena obračunati ako se zbog prirode
proizvoda ona ne može utvrditi unapred, kao i o svim dodatnim i drugim
troškovima koji se korisniku stavljaju na teret ili se mogu staviti na teret
korisniku;
4) načinu izjavljivanja reklamacije, a naročito o
mestu prijema i načinu postupanja po reklamacijama, kao i o uslovima koji se
odnose na ostvarivanje prava korisnika fizičkih lica po osnovu saobraznosti;
5) načinu plaćanja i roku isporuke, načinu
izvršenja drugih ugovornih obaveza, kao i načinu na koji se postupa po
pritužbama korisnika;
6) pravu korisnika na jednostrani raskid ugovora ili
odustanak od ugovora pod uslovima propisanim Zakonom o zaštiti potrošača i
Zakonom o elektronskim komunikacijama;
7) podršci koju Yettel pruža korisniku posle
prodaje, ugovornim pravima i uslovima pod kojima ima pravo na njih;
8) vremenu na koje je ugovor zaključen ako je
sklopljen na određeno vreme, a ako je zaključen na neodređeno vreme, o uslovima
za raskid ugovora;
9) minimalnom trajanju ugovorne obaveze korisnika
ako je potrebno odrediti njeno trajanje;
10) obavezi korisnika da pruži bilo kakvo
obezbeđenje na zahtev Yettela i o uslovima pod kojima ta obaveza postoji;
11) postojanju zakonske odgovornosti zbog
nesaobraznosti robe ili usluga iz zaključenog ugovora/aneksa sa korisnikom
fizičkim licem;
12) detaljnim informacijama o dostupnosti
rezervnih delova (priključnih aparata i sličnih delova) tehničke robe/Proizvoda
Korisnik može dobiti od servisnog centra označenog u garantnom listu, a koji
daje mogućnost tehničkog servisa, odnosno održavanja i popravke za vreme i
posle prestanka perioda u kojem je definisana odgovornost za nesaobraznost,
odnosno posle prestanka proizvodnje i uvoza robe;
13) relevantnoj interoperabilnosti digitalnog
sadržaja sa hardverom i softverom o kojima Yettel ima saznanja ili o kojima se
razumno može očekivati da Yettel ima saznanja;
14) da eventualni spor između njega i Yettela
može biti rešen vansudski.
15) Pored napred navedenog, u slučaju naručivanja
usluge i/ili kupovine mobilnog aparata/modema ili drugog uređaja preko e-shopa
ili telefonskim putem (ugovori na daljinu), ili putem Yettel aplikacije.
Korisnik fizičko lice potvrđuje i da je pre zaključenja ugovora na
daljinu/aneksa upoznat:
-
sa cenom upotrebe sredstava komunikacije na daljinu ukoliko se ne
obračunava po osnovnoj tarifi;
-
da ima mogućnost odustanka od ugovora/aneksa pod uslovima definisanim
zakonom, kao i da potvrđuje su mu uz ugovornu dokumentaciju predati u pisanoj
formi Obaveštenje i Obrazac o odustanku;
-
da stupa u ugovorni odnos s Yettelom i uživa zaštitu u skladu sa
Zakonom o zaštiti potrošača;
-
da će Yettel u slučaju odustanka Korisnika od ugovora/aneksa
najkasnije u roku od 14 dana od prijema popunjenog Obrasca za odustanak,
vratiti iznos koji je primio na osnovu ugovora/aneksa.;
-
sa kodeksom ponašanja Yettel, kome može pristupiti putem Yettel.rs.
-
da Yettel pruža postprodajnu podršku Korisnicima, u skladu sa uslovima
iz ugovorne garancije koji se prilažu uz svaki Proizvod/robu koja je predmet
ugovora/aneksa, kao i da Yettel prema Korisniku ima zakonsku odgovornost za
nesaobraznosti robe ili usluga iz zaključenog ugovora/aneksa;
-
da je minimalno trajanje ugovorne obaveze je definisano u
ugovoru/aneksu;
-
da pre zaključenja ugovora/aneksa Yettel uvek obaveštava Korisnika da
li je potrebno da Korisnik pruži bilo kakvo obezbeđenje, depozit, finansijske
garancije na zahtev Yettela, kao i o uslovima pod kojima ta obaveza postoji;
-
da je Korisnik obavezan da plati Yettelu razumne troškove (direktne
troškove vraćanja robe) u skladu sa članom 35 stav 3 Zakona o zaštiti
potrošača, ako ostvaruje pravo na odustanak od ugovora/aneksa;
-
da Korisnik fizičko lice koji ima status potrošača u smislu Zakona o
zaštiti potrošača nema pravo na odustanak od ugovora/aneksa ako je pružanje
usluge započeto na osnovu prethodne izričite saglasnosti Korisnika pre isteka
roka za odustanak, (uz potvrdu Korisnika da zna da gubi pravo na odustanak),
ako je usluga iz aneksa/ugovora u potpunosti izvršena, odnosno ukoliko je u
roku ostavljenom za odustanak od ugovora otpečatio Proizvod koji sadrži
računarski softver;
-
Yettel nema ugovorni odnos sa poštanskim operatorom, na osnovu koga bi
Korisnik fizičko lice, u slučaju reklamacije na nesaobraznost, da pošalje robu
o trošku Yettel.
Podaci iz ovog člana su sastavni deo
ugovora/aneksa koji korisnik zaključuje s Yettelom.
VIII ZAVRŠNE ODREDBE
Član 39 – Rešavanje sporova
Za sve sporove Yettela i korisnika pravnih lica
ili preduzetnika nadležan je Privredni sud u Beogradu.
Za sve sporove Yettela i korisnika fizičkih lica
nadležan je stvarno nadležni sud, u skladu sa zakonom.
Član 40 - Stupanje na snagu
Opšti uslovi objavljeni su dana 05.04.2024.
godine na Yettelovoj internet stranici.
Opšti uslovi stupaju na snagu i primenjuju se
počev od 07.05.2024. godine.
U Beogradu, dana 05.04.2024. godine.
Za Yettel d.o.o.
Direktor Marian Mike Michel