Završen projekat ,,Premošćavanje digitalnog jaza u Srbiji za najugroženiju decu”
Beograd, 26.
septembar - Završen je trogodišnji projekat ,,Premošćavanje
digitalnog jaza u Srbiji za najugroženiju decu“, koji je imao za cilj povećanje
fleksibilnosti obrazovnog sistema kroz digitalno učenje, naročito
za romsku decu. Projekat je bio zajednička inicijativa Vlade Republike Srbije,
Evropske unije i UNICEF-a, uz podršku Yettela, koji je obezbedio 2.200 internet
kartica i 310 modema za pristup internetu za 30 škola u Srbiji. Reagujući na
izazove prouzrokovane pandemijom COVID-19, projekat je posebno bio fokusiran na
razvoj kvalitetnog inkluzivnog obrazovanja i jačanje kapaciteta institucija za
njegovo sprovođenje.
U okviru projekta uspostavljene
su ,,obrazovne digitalne biblioteke“ i
osnovani „klubovi za učenje“, kako bi se obezbedila dodatna psihosocijalna i
podrška za učenje, što je pozitivno uticalo na 1.897 đaka.
Tokom trajanja
projekta, realizovano je 3.151 različitih aktivnosti u okviru „klubova za
učenje“, poput dopunskih časova i radionica.
Posebna pažnja bila je usmerena na pripremu učenika osmog razreda za
polaganje završnog, odnosno prijemnog ispita za srednju školu. Zahvaljujući
organizaciji aktivnosti, više od 5.000 đaka dobilo je podršku u učenju.
Za učenike je obezbeđeno i 757 tableta sa pristupom Internetu, od čega je 434 bilo namenjeno romskoj deci, a svi đaci su prošli i obuku kako da na najbolji način iskoriste prilike za digitalno učenje. U okviru inicijative, obezbeđeni su i laptop računari i obuka za 238 pedagoških asistenata, kako bi unapredili svoje digitalne veštine. Razvijen je sveobuhvatan onlajn program obuke za preko 900 nastavnika, sa fokusom na razvoj pedagoških i digitalnih kompetencija.