O YETTELU
O NAMA
ODGOVORNO POSLOVANJE
AKTIVNOSTI I DOGAĐAJI
VIŠE OD 1100 DECE UČESTVOVALO U KVIZOVIMA NA TEMU DIGITALNE PISMENOSTI
Više od 1100 dece učestvovalo u kvizovima na temu digitalne pismenosti
Beograd, 13. jun - Više od hiljadu i sto dece prošlo je kroz edukaciju i kviz digitalne pismenosti koji su organizovali Yettel i Appworks, u saradnji sa osnovnim i srednjim školama u Srbiji, a najboljih dvadeset devet primilo je nagradu na događaju koji je organizovan u Muzeju iluzija.
Deca u Srbiji uzrasta od 9 do 17 godina najčešće koriste pametne telefone za pristup internetu – 86% ispitanika to čini na dnevnom nivou, pokazuje istraživanje EU Kids Online. Samo 40% učesnika kaže da im roditelji ili staratelji daju savete za bezbedno korišćenje interneta, a 39% tvrdi da im roditelji pomažu kada imaju neki problem u digitalnom svetu.
Kako bi edukovale đake u osnovnim i srednjim školama na temu digitalne pismenosti i bezbednosti na internetu, kompanije Yettel i Appworks napravile su „MapApp“ - interaktivni obrazovni poster o bezbednom korišćenju interneta. Poster sa QR kodom distribuiran je u 300 osnovnih i 150 srednjih škola širom Srbije. Skeniranjem QR koda mobilnim telefonom ili tabletom, učenici dolaze do digitalnog sadržaja u okviru posebne aplikacije MapApp.
„Yettel se bavi temom bezbednosti dece na internetu i razvoja digitalne pismenosti dece, roditelja i nastavnika već deset godina. Kroz ovaj projekat, želeli smo da na prijemčiv i zabavan način edukujemo decu i da im pokažemo da tehnologiju mogu da koriste i za obrazovanje, a ne samo za zabavu. Želimo da ih upoznamo sa izazovima sa kojima mogu da se susretnu na internetu, ali i kome mogu da se obrate u takvim situacijama. Poster mogu da koriste i profesori, kako bi obogatili nastavu“, rekla je Marija Vujanić, direktorka komunikacija i održivog poslovanja u Yettelu.
Nagrade za najbolje
U drugoj fazi projekta, Appworks, uz podršku Yettela, organizovao je onlajn kviz za učenike u čijim školama se nalazi poster, kao i kvizove uživo u dve osnovne i dve srednje škole u Srbiji. Više od 5300 dece skeniralo je QR kod na posteru, a njih 1116 učestvovalo je u kvizovima.
Na zvaničnoj dodeli u Muzeju iluzija u Beogradu, pobednicima su uručene vredne nagrade. Nakon zvaničnog dela programa, Muzej je za sve prisutne organizovao posebnu turu na temu digitalne pismenosti i bezbednosti na internetu.