MapApp - edukacija o digitalnoj pismenosti na zabavan način
Učenici provode na internetu, u proseku, više od tri sata dnevno, najstariji i do četiri i po sata. Čak dve trećine njih vikendom na internetu provodi između četiri i sedam sati, pokazalo je istraživanje EU Kids Online. Deca primarno koriste internet za zabavu i komunikaciju sa vršnjacima.
Beograd, 25. septembar - Kako bi
edukovali đake u osnovnim i srednjim školama o digitalnoj pismenosti na njima
prijemčiv i zabavan način, Yettel i Appworks napravili su „MapApp“ - interaktivni obrazovni poster o bezbednom
korišćenju interneta. Poster je distribuiran u 300 osnovnih i 150 srednjih
škola na teritoriji Srbije.
Na posteru se nalaze QR kodovi. Skeniranjem bilo kog QR koda mobilnim telefonom ili tabletom, učenici dolaze do digitalnog sadržaja u okviru posebne aplikacije MapApp. Kroz tekstove, video sadržaje i kvizove, deca uče o bezbednom korišćenju interneta, zaštiti podataka o ličnosti, kako da prepoznaju pretnje na internetu, i kome da se obrate u slučaju problema.
„Na ovaj način želimo da podstaknemo decu da tehnologiju koriste za učenje, a ne samo za zabavu. Prema Evropskom okviru ključnih kompetencija, digitalno znanje i veština jedna je od osam ključnih kompetencija u obrazovanju. Kao pružalac internet usluga, smatramo da je naša odgovornost da edukujemo ljude, a posebno decu, kako da bezbedno koriste ovaj resurs. Postavili smo cilj da obučimo 90.000 ljudi u digitalnim veštinama do kraja 2025“, kaže Milica Begenišić, ESG menadžerka u Yettelu.
Mikro-učenje kao odgovor na sve manji opseg pažnje
Istraživanja pokazuju da raspon pažnje učenika može trajati od 10
do 20 minuta, u zavisnosti od uzrasta i načina učenja. Zato je koncept
mikro-učenja, na kom je baziran MapApp poster, odličan način da deca zapamte
više informacija.
Mikro-učenje je učenje u malim celinama u kratkim vremenskim
rokovima. Vremenski intervali učenja traju od 2 do maksimalno 20 minuta. Ovo je
efikasan način učenja jer privlači i okupira pažnju đaka. Sadržaj je napravljen
tako da ga lako pamte, znanje se duže zadržava, njihova zainteresovanost je
povećana, a stimulisani su i da sami dalje istražuju teme koje ih zanimaju.
Istraživanje
Univerziteta u Drezdenu pokazuje da mikro-učenje poboljšava zadržavanje
informacija za 22% u odnosu na standardne metode učenja.
Yettel i Appworks zajedno doprinose stvaranju bezbednijeg digitalnog okruženja za decu i mlade.