Yettel: Cilj je milion recikliranih mobilnih uređaja do 2025. godine
Beograd, 7. jul 2022 - Nakon prošlogodišnjeg
uspešnog programa reciklaže mobilnih telefona, Yettel proširuje program i na
druge elektronske uređaje. Svi zainteresovani građani, bez obzira da li su
Yettel korisnici ili ne, pored mobilnih telefona, mogu da recikliraju laptopove,
rutere, tablete, modeme i pametne satove.
„Do sada smo sa našim korisnicima reciklirali više od 250 hiljada telefona. Sada idemo korak dalje i proširujemo program i na druge uređaje. Postavili smo ambiciozan cilj da recikliramo najmanje milion mobilnih uređaja do 2025. godine. Pozivamo sugrađane da nam u tome pomognu, i da elektronski otpad koji stvaramo bezbedno odložimo i recikliramo“, rekao je Saša Filipović, komercijalni direktor u Yettelu.
Prema podacima portala Statista, godišnje se u svetu proda
oko 1.5 milijardi mobilnih telefona*, dok GSMA istraživanje pokazuje da 86
odsto evropskog stanovništva koristi usluge mobilne telefonije.** Većina ljudi koristi jedan mobilni telefon 18 meseci, iako
uređaji mogu da traju i duže.*** Recikliranjem samo jednog mobilnog
telefona uštedi se dovoljno energije za napajanje laptopa čak 44 sata.****
Od početka akcije u aprilu 2020, reciklažom 250 hiljada
mobilnih telefona, Yettel je odložio 17 tona elektronskog otpada, što omogućava
da se 5100 grama zlata, 2380 grama platine i paladijuma i 2380 kilograma bakra
ponovo upotrebi. U novoj akciji, tokom jula i avgusta, za svaki reciklirani
uređaj, korisnici dobijaju popust u iznosu od 10 hiljada dinara, koji u
narednih 30 dana mogu da iskoriste za kupovinu novog telefona, pametnog sata i
dodatne opreme. Uređaji se mogu predati u svakoj od 125 Yettel prodavnica širom
Srbije.
Osim programa reciklaže uređaja, Yettel sprovodi i druge
ekološke inicijative, poput upotrebe papirnih kesa i izdavanja elektronskih
računa korisnicima, reciklaže otpada u upravnoj zgradi i upotrebe struje
dobijene iz obnovljivih izvora energije.
Nedavno je potpisan trogodišnji ugovor o strateškom
partnerstvu sa Gorskom službom spasavanja, kako bi se povećala bezbednost svih
planinara i rekreativaca. Cilj je da se građanima pruži adekvatna podrška, bilo
da je reč o nekoj vanrednoj situaciji, bilo o boravku napolju.